Omgång 1: Växjö LH - HV71

Sportbladet:

Steen står
Växjö–HV71 (inför)
Växjö väljer lite oväntat att ge Stefan Steen chansen i målet. Chrsitopher Nihlstorp får “bara” öppna båsdörren alltså.
Hos HV vaktar Gustaf Wesslau kassen.
Ulrik Sandebäck, Vida Arena.

Härligt Härligt att komma i gång med SHL :smiley:
Tyvärr har inte CMore ägnat uppehållet till att förbättra bildkvaliten lika USEL som tidigare :imp:

Är det bara jag som får felkoden 9999 vid inloggning?
Riktigt irriterande att det ska krångla redan första matchen…

Jag tycker han är för långsam att vara i första backpar, det kan gå illa … jag sa detta först !!! kom ihåg det alla moderatorer :smiley:

Håller med, tyvärr känns han för klumpig för att lira 1a backpar, även om istiden fördelas rätt lika så känns det farligt varje gång Eidstedt har pucken, väldigt onödig utvisning tog han också.

Men han får gärna bevisa mig fel.

Hur är det utvisning när Rhett har klubban runt midjan på Pettan? Förbannat löjligt.

Fan petrasek vad onödigt.

Växjös 2 var också löjlig, lite näve på hjälmen…

Ridderwall håller inte shl klass. Missar skott, tappar puck. Nej han blir inte långvarig i HV71 eller? Tycker inte han bevisat nått på försäsongen heller. Saknar fortfarande 1 eller 2 st toppforwards. Bittert inlägg. Trist 1 period som Växjö är bättre i.

0-0 efter första, tycker det har varit en jämn period. Dock stora frågetecken på först Petraseks utvisning och sedan utvisningen på #32 i Växjö (som jag antar var en kompensationsutvisning?).

lite trevande första period från hvs sida…

men det blev iallfall bättre ju längre det gick… med detta tempo kanske vi får ihop ett mål runt 19:17 i tredje :smiley:

Jag gillar inte alls de nya reglerna med utvidgade zoner. Det är som att titta på innebandy.

Men vi spelar bra taktiskt, vi håller i pucken och anfaller nästan alltid 4 mot 3 och 3 mot 3. Förra året kom vi 1 mot 2 etc.

Luuugn.
Ridderwall har varit bra på försäsongen och det kommer ta några matcher innan han kommer in i det. Du kan ju inte redan börja såga spelare…

Tycker att HV gör en riktigt bra period med tanke på att det är första matchen på säsongen och spelsystemet är ljusår roligare att titta på =)
DET HÄR KOMMER BLI EN KANONSÄSONG!

Sånt här har jag väldigt svårt att ta seriöst, det är första matchen på säsongen, allt sitter inte än även om dom lirat CHL-matcher också. Ridderwall gör 1 pucktapp och du sågar han direkt och säger att det inte är SHL-klass, löjligt påstående tycker jag faktiskt.

Synd att det laggar massor nu när det sänds i HD. Trots att alla prylar ska fungera för det :frowning:

:astonished: Du skriver väl inga bittra inlägg Keno? :wink: :slight_smile:

Ingen bra match så här långt. Tycker vi har svårt att utnyttja våra backar i anfallszon utan hamnar mest i sarghörnen. Enda positiva är väl Wesslau som ser stabil ut.

Jag har inget lagg iaf, isf är det ditt internet som kanske inte pallar med :wink:

Visst inte den bästa perioden nånsin av HV men tycker perioden var som väntat. Växjö skulle gå ut hårt och man klarade de första 12-13 minuterna bra och sen började man lite komma in i matchen o började få igång lite anfallsspel. Tedens inåkning mot mål var riktigt kul att se, hoppas på mer sådant.

Var sänds det i HD ??