Omgång 1: Växjö LH - HV71

Jag vill inte se Wesslau behöva dra detta lass.

Kämpa Berglund…

Är så här långt otroligt besviken,vad är glöden var är passionen? HV har en backsida som för kvällen är bedrövlig,Campoli och Berglund har det riktigt jobbigt. Det positiva,det kan inte bli sämre :slight_smile:

Låt aldrig Berglund/Campoli spela tillsammans igen, tack!

1-0 till växjö får man nästan vara nöjd med. Backspelet är ju katastrofalt dåligt. Hur kan man tappa pucken som sistaback så jävla många ggr som hv har gjort? :S:S::

Denna period var inget att hänga i granen direkt!

Csport via datorn. Tyvärr så hoppar bilden och byter kvalite trots 100 mbit kabel, Ny datorskärm som ska vara bättre än tvn som det inte laggade på förra säsongen i HD. Gissar ändå på att det är skärmen, Inte första gången dom inkompetenta på Elgiganten har ljugit i sånt fall.

Cmore utan HD Det får jag titta på nu med dålig kvalite för att slippa få ont i huvudet av lagget. :frowning:

Ja detta var en usel period. Men inte direkt Lakers som är bra, dem imponerar inte direkt. Slö match, ingen fart alls. Hv skulle ju ha mycket fart i laget, var är den?

Hm inte alltför glatt. Har vi ens skapat en målchans? Trist och grått lag!

Att även Lakers är dåliga gör ju vår insats ännu jobbigare att bevittna.

Men hallå!!! det kom väl inte som någon nyhet hvs backsida den var dålig förra året och denna är tyvärr inte bättre,och framåt vet jag inte vem som ska göra målen??Det positiva är att vi spelat bra i bp och ska vara glada att det bara står 0-1 då det är 20min kvar.tycker inte Växjö är så bra som experterna sagt.

Vad ska man säga av det man sätt, Tedenby har bra fart och försöker, Purre ser ganska pigg ut också, Även Jämtin. Sen vet jag inte riktigt. Sett till spelet verkar inget fungera knappt. Backarna hänger inte alls med i fart och sjabblar väldigt mycket. Ibland undrar man hur Campoli kunde spela i NHL. Väldigt dålig balans och dålig puckkontroll. Men det är kanske lite mer än vanligt den här matchen.

Vill inte såga någon så här tidigt men jag tycker spelet inte stämmer alls idag någonstans. För att försöka sno poäng skulle jag Parat ihop Purre Teden och Jämtin som sett bäst ut tekniskt och i speed. Sen sätta tillbaka Brithen med Christensen Melin eller Nilson
Ridderwall med Holza och Melin eller Nilson.

Det viktigaste är att få Christensen och Tedenby att fungera. Bygg laget kring dem i sista. Tedenby behöver fart i sin lina.
Christensen behöver Skills i sin.

Premiär är alltid premiär och särskilt borta!
Tycker Hv står upp bra och otur på målet!

Växjö däremot trodde jag mer om då de är storfavoriter på guldet o hemmaplan!

Nu har gubbarna 40min hockey i benen och kommer komma ut med en annan hockey!

Brukar vara negativ vid underläge men idag tror jag på oss trots underläge! Lite mindre stress så sätter vi nån puck ibörjan av 3:e.

16-2 till Lakers i blockerade skott säger lite om inställningen.

Glömde visst, Wesslau överlägset bäst. Hållt HV71 kvar i matchen.

Jag är rätt glad att av dom individuella misstagen bara har resulterat i ett baklängesmål.
Förväntar mig mer av hela laget men framförallt backarna Campoli och Berglund som ska vara “toppbackar”.

Positivt: Ett stabilt BP, Gustav Wesslau, fortfarande med i matchen och en period att revanschera sig.

Negativt: Ett PP som gått tillbaka till tidigare synder där Kolan avslutar ett flertal helt meningslösa skott för att ingen rör på sig.
Christensen, vart är han…!?

Detta är inte kört kära HV-fans, tror fortfarande att vi kan knipa poäng i denna match.

Heja HV!

Där var det kört.

Fan
:frowning:

Ett PP mål nu tack

Vad sysslar vi med? Känner inte igen HV71 alls. Melin står bara och tittar på hela tiden när han är inne. Skulle inte han ösa på?
Nåt är ju galet. Hade varit spännande att veta vad AJ:s gameplan är för jag ser inget bra idag :confused:

Jag tappar tron. Orkar inte bli besviken mer…