Omgång 10 (25/26): Luleå Hockey - HV71

Fyfan vad surt

HV förlorar även denna match helt rättvist.

Varför är allt så dåligt?

Varför görs ingenting?

Som sagt. Vi är på väg mot en rekordsäsong. Rekord i allt som är USELT.

7 gillningar

copyImage

3 gillningar

sa Blomman precis BRA PP???

2 gillningar

PP var inte bra Blomman! Sluta snacka skit och vagga in sig i en falsk trygghet.

5 gillningar

Hedersam förlust igen

Piskan där ja. Alltid största tänkbara smärta.

Hade den där dubbeltillslagsstraffen Luleå gjorde gått in borde det la underkänts? Så blev det väl för HV i Ängelholm?

Blomman kände sig trygg med spelet! 0 skott i 3:e!!

Efter en sån här match vill man ju lyfta att laget lyckades vända ett 0-2-underläge och ända ta en poäng. Dessutom borta mot Luleå som är en erkänt svår match.

Man vill lyfta Dichow som efter en svag förstaperiod kliver fram och ger HV chansen. Igen.

Problemet. När treorna uteblir spelar det mindre roll om HV tar en poäng. För vi är ju inte ensamma i tabellen. Idag vinner Örebro och Linköping. Luleås extrapoäng gör att vi nu har fyra poäng upp till säker mark.

Läget har aldrig varit mörkbrunare 10 matcher in på en säsong.

13 gillningar

vi halkar efter 13 platsen, än mer 12 platsen. Hv faller ner i avgrunden. I gropen står blomman stolt men plackat, det är lugnt jag har koll

1 gillning

Karljäveln står o är nöjd med 1 poäng!!

Fuck you!!!

6 gillningar

Avgå Blomqvist!

Gör om och gör rätt Björn.

Tåget går och vi är fortfarande kvar på perrongen.

1 gillning

Trodde vi skulle vinna straffläggningen det kryllar ju av naturliga målskyttar i laget

2 gillningar

Dålig insats som vanligt.

Ett rån igen. En poäng. Känns stabilt att det är så här vi ska ta poäng den här säsongen. Hållbart…

Kul att Blomman är nöjd. Fyfan.

1 gillning

HV71 kanske inte “spelar bäst ändå” men de får till ett oavgjort resultat efter underläge 0-2 i en svår bortamatch. Kanske sista halmstrået som greppades?

Jag är lika kritisk mot allt och alla som (nästan) alla ni andra. Samtidigt hoppas man på ett litet mirakel, en liten uppståndelse för laget. Dags för lite medflyt.

2 gillningar

Nej

1 gillning

just detta gör att vi aldrig kommer lyfta. Vi är nöjda där vi är

En poäng är i alla fall bättre än inget tycker jag, men vi skulle ha behövt vinna. Att man aldrig får vara riktigt glad