Omgång 10: HV71 - Leksands IF

OMGÅNG 10 2013-10-08 19:00

Läget i HV71: Har brutit kontraktet med kanadensiske forwarden Aaron Gagnon. Johan Johnsson gör comeback efter att ha missat säsongens nio första matcher, och Kyle Beach väntas vara spelklar.

Johan Davidsson,
Oscar Fantenberg,
Andreas Jämtin och
Mattias Karlsson finns på skadelistan.

Läget i Leksand: Nykomlingen är tia i tabellen med elva poäng. I senaste omgången blev det förlust med 2-5 hemma mot AIK. Sedan dess har klubben värvat forwarden Fabian Brunnström från Frölunda.
Nedsläpp: 19.00, Kinnarps Arena.

Matchen sänds på

Även att jag sa att “pimpa” matchtrådar, inte var nått för mig så gör jag ett undantag. Har sköna feelings inför matchen. Islossning?


MÅLVAKTER
#32 Gustaf Wesslau (GK)
#37 Jonas Gunnarsson (GK)

1:A FEMMAN
#20 Lawrence Pilut (LD)
#33 Elias Fälth (RD)
#72 Patrik Carlsson (LW)
#71 William Karlsson (CE)
#4 Marcus Nilson (RW)

2:A FEMMAN
#27 Jesper Williamsson (LD)
#22 David Petrasek (RD)
#79 Johan Lindström (LW)
#9 Jason Krog (CE)
#8 Kyle Beach (RW)

3:E FEMMAN
#73 Stefan Johansson (LD)
#5 Johan Larsson (RD)
#29 Brett Sterling (LW)
#21 Johan Johnsson (CE)
#26 Riley Holzapfel (RW)

4:E FEMMAN
#28 Anton Bengtsson (LW)
#90 Ted Brithén (CE)
#16 Filip Sandberg (RW)
#23 Sebastian Strandberg (RW)

Vet någon med säkerhet om Kyle spelar idag?

Någon som sett något om troliga formationer från träning?

Saxat från Jnytt: “I HV71 gör Johan Johnsson, som varit tumskadad sedan försäsongen, comeback mot Leksand. Dessutom har Ulf Dahlén stora förhoppningar om att lånet från Chicago, Kyle Beach, ska vara spelklar.
– Det är inte hundraprocentigt klart än, men vi räknar med att det ska lösa sig, säger HV71-tränaren.
När det gäller Andreas Jämtin är planen att han ska kunna spela mot Frölunda på lördag, medan Oscar Fantenberg väntas vara borta i denna och nästa vecka.”

jnytt.se/hv-slopar-gulddromm … ka-i-baset

Övrigt, en artikel från aftonbladet där Dahlén ger svar på tal angående alla rykten: aftonbladet.se/sportbladet/h … 7616790.ab

Det händer inte ofta att jag har ångest inför en hockeymatch. Tre poäng är ett måste ikväll.

Dina 11 senaste inlägg har endast eller huvudsakligen handlat om att kritisera Dahlén.
Är det inte dags att hantera din personliga vendetta på ett nytt sätt nu?

Dagens match känns otroligt viktig.
Match mot en nykommling, dessutom hemmaplan
Enda matchen på länge där man på pappret ska vara klart bäst
Första matchen sedan “nystarten”

Dessutom förhoppningsvis en ny amerikan med attityd i truppen.
Kommer vi vinnande ur denna striden så har vi åtminstone lite medvind till kommande matcher som lär bli tuffa!

Senast vi hade LIF i Kinnarps var den 29 dec 2005 och vi vann med 5 - 1, får gärna upprepa det resultatet :wink:

Kyle Beach ‏@KBeachy12 21s
Tonight’s the night… Making my @HV71 debut! Swedish vacation is over, time to get to work! Can we get the loudest crowd of the year?

Japp Kyle spelare ikväll enligt honom själv iaf

Kul att Beach gör debut, och att Johnsson är tillbaka. Hoppas de båda kan ge laget lite driv.

Skadeläget får verkligen ögonen att tåras. Nästan en hel landslagskedja borta, helt otroligt.
Jävligt snygg matchtråd för övrigt!

Idag gäller det. . Med från start o ta tag i taktpinnen så vinner vi denna match…
idag är det positivitet som gäller. Nu stöttar vi vårt Hv71 och vänder på detta tillsammans. Vi måste visa dahlen stöttning nu…

nu kör vi!!

Äntligen säger jag.

Den kult som är känd som Leksands IF är i SHL och det har varit en jädra massa tjatter på de leksandstrogna som jag har i min omgivning. Nu får vi äntligen chansen att sätta dit dem, samtidigt som detta måsta vara leksands bästa chans att slå HV genom tiderna, med tanke på den dåliga form HV har.
För jobbfriden hoppas jag verkligen vi dänger till knätofsarna ordentligt.

Ikväll är det tre poäng som gäller!!! Kul med Kyle Beach debut.
För övrigt väldigt läcker matchtråd, MVG på den Kungkeno!

Stämmer att Kyle Beach spelar ikväll med nr:8 på ryggen.
Spelade med Krog och Lindström på värmningen.

Leksand är hatlaget nr 1.
Dom ska ut ur eliten och ja jag ska inte elda på mer för då bryter helvetet lös.
Tror att FBgruppen Hata Leksand blir våra vänner om HV tvålar dit dom ikväll.

Kom igen nu HV. Vänd denna irriterande och urusla start till ngt positivt.
:exclamation: Kom igen :exclamation:

Är det inte dax att sluta gnälla på truppen nu!?
Vi har en av de starkaste trupperna på pappret! Dax att du tar tag i dina personliga vendettor på truppen på ett annat sätt!

hv71.se/artikel/43475/
Lidström tror på HV-seger mot Leksand
Hockeylegendaren Nicklas Lidström gästar ikväll Kinnarps Arena för matchen mot Leksand, och Lidström tror på HV-seger.
Ska passa på och fixa lite autografer för hur ofta får man chansen med en legend :slight_smile:

Lyckos dem som fixar det. Själv skulle jag ha passat på under Hockey-VM i Stockholm tidigare i år

Precis dax att sluta gnälla på truppen. Truppen har består av många skickliga hockeyspelare som behöver kontinuerlig matchning av formationer! Det ligger under vår coach ansvar att se till att det blir så! En trea blir det ikväll men det kommer och bli spännande ända tills den feta damen sjunger. :wink:

Mitt tips 3-2 till Hv71

Nilson-Karlsson-Carlsson
Beach-Krog-Lindström
Holzapfel-Johnsson-Sterling
Strandberg-Brithén-Bengtsson
Sandberg
Truppen till ikväll! Nu kör vi!

Undra om det är tänkt att Jämtin ska vara i 2a kedjan sen? Blir lite Ledin-Hrdina-Jämtin kedja igen?

Nu kör vi, krossa leksand! Mot KA! Ses sen=)