Efter att ha sett denna matchen så ökar min oro ytterligare för att hamna i kvalserien. Om vi fortsätter att tro att vi är bättre än tabellplaceringen då är vi illa ute. Som jag ser det är det vi och AIK som löper störst risk som det ser ut nu. MoDO tror jag kommer att avancera i tabellen så det gäller troligen att ta sig förbi Gnaget och Leksand, hur det nu ska gå till.
Kyle bör vi behålla samtidigt som de två nya spelarna MÅSTE lyckas, hur nu Stillman ska lyckas med detta…
Det blir allt tydligare att vi saknar ett eget spel, samtidigt som målvakts och försvarsspelet inte håller SHL klass. Kom på mig själv att sitta och tycka synd om Gagnon som blev utsedd till syndabock och kickades medan Frick, Eklund och Stillman sitter säkert verkar det som. Samtidigt är det de som bestämmer och då är väl Dahlén näst på tur då de själva sitter säkert trots fiaskona sen 2010 som de alla varit med om.
Ytterliggare en sunkig förlust på kontot och fortsatt dräll med puck och vilsna själar på isen.
Det märks att varje individ saknar självförtroende just nu, man vill inte gå bort sig och istället för att gå ner och sätta press med en tackling mot en ensam Leksing som hämtar pucken som vi just dumpat ner så sladdar vi bara förbi med klubban i ena handen och försöka positionera oss lite snyggt i banan medans resterande spelare åker viljelöst och byter.
Vi reagerar istället för att agerar på isen, det klassiska orden, det är först när vi vet att vi inte längre har nåt att förlora då vi börjar inse att vi måste agera och då händer det även saker på isen, varenda ** match blir det så.
Vi saknar allt vad spelet utan puck heter, vi lägger inga extra skär i onödan, vi fortsätter vifta och peta med klubban istället för att vara rejäla och gå på kropp. Det märks att hockeyn är verkligen tråkig just nu för varje spelare.
Gäller nu att hitta vägar till att få tillbaka glädjen, vinna matcher och skapa harmoni, vet fan hur men spelet vi har just nu och som har varit samma sedan första försäsongsmatchen mot JYP funkar inte alls och lite nytt tänk vore nog inte fel.
Skellefteå (b), Frölunda (h), Luleå (b), Linköping (h), Färjestad (b) och Skellefteå (h).
Blir något att bita i HV.
Perfekt! Revanschlusten i HV71 MÅSTE va helt brutal nu. Jag tror på HV71 och kommer alltid göra det.
Hala HV71 måste agera mer som du säger precis som Fälth gjorde, Helt plötsligt så börjarde han åka skridskor som aldrig förr från att tidigare spelat vanlig bra hockey efter nån form av spelide så verkade som han bara hade en spelide i huvudet och det var att jag ska åka utav helvete och trycka in pucken i mål. Om alla hade spelat efter samma taktik som han gjorde, Som ett lag tillsammans så hade vi vänt på matchen. Men det kom igång lite för sent tyvärr. Men jag tror vi kommer komma igen, Samtidigt tror jag inte det hjälper att sparka tränare och hålla på.
Jag tror att det bästa som kan hända nu är just att HV71 får kritik och det börjar granskas och missnöjjen kommer fram från spelare, För NU ska ni se att nu kommer alla enas om att jobba som ett lag, Dom kommer att snacka ihop sig, Dahlen kommer ge dom sin lekstund och undervisning på svenska och spelarna kommer fatta tycke igen för dahlen och dom kommer lägga fram en spelplan tillsammans som är byggd på allas erfarenhet av vad som vore bäst i detta läge.
Det är nu det vänder pojkar och flickor, Det är nu matcherna kommer vara så där extra bra. En tajt grupp som snackat ut och ihop sig och löst allt inom truppen som hjälps åt hela laget för att vända detta hungrigare en nånsin. Det laget skulle inte jag vilja möta…
Jag tror vi kommer få se ett helt annat HV71 nåt grymt hungriga i Skellefteå som vill visa hela hockeysverige
THAT ITS NOT OVER UNTIL THE FAT LADY SINGS. Dessutom har HV71 spelat som bäst hockey mot dom bättre lagen i serien, Dom verkar passa bättre att möta, antagligen för att dom är hungrigare framåt och vill anfalla mer, Då öppnar ytorna upp sig för HV71 också att kunna anfalla när det inte försvaras lika tajt som bottenlagen kör med.
Vi har ett lag av vinnarskallar som kommer komma igång snart, Var det fler en jag som såg Jason Krog tackla idag? FLERA gånger dessutom, det bådar gott för framtiden, Det visar att spelarna vill, Det som fattas är att samla ihop gruppen ordentligt och snacka ihop sig hur man ska spela och låta spelarna få säga sitt också.
Jag älskar alla Rocky filmer…
VARFÖR? För att han slås ner men kommer igen starkare en någonsin, Samma med HV71 och det är nu det är som roligast att följa vändningen. Alla kommer ihåg Monstervändningen mot AIK men ingen minns när HV71 Stänkte dit Färjestad med 0-8
Alltid roligare med lite mirakel och jävlar-anamma!
I vissa fall vore det här bra med tanke på att alla räknar ut oss men som det känns nu så är det här rena mardrömmen för HV71 som behöver vinna nästa match alla matcher.
Det var i motvind drakar lyfte va…eller!?
Lyckas vi knipa 3 poäng imorgon mot SAIK så lär underskattning(från saik) och överskattning(från hv71) spela in. Om fallet så är, så kommer det gynna oss tror jag. Vinner HV71 imorgon så är det mycket som förändras (medialt till att börja med) som kan få positiv inverkan för resten av det tuffa matchschemat. För vinner HV71 kommer media måla upp dom som “Dom döda har vaknat- Vann mot Serie 1:an” sen kommer den bollen att rulla fram tills på lördag då vi möter Frölunda. Tror att en vinst i morgon kan vara en räddning för fortsatt bra rullning på en positiv tid. Hoppas ni förstår mitt tankesätt. Lite stressad nu så hinner inte utveckla mina tankar mer. Tack förövrigt till ni som gillade min matchtråd. Kul med positiv feedback. Om ingen har emot skapar jag en fin och häftig layout tills imorgon med (Kan komma upp redan inatt, om jag har tid)
15 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Omgång 10: Leksand IF - HV71
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Omgång 10: Leksand IF - HV71