Omgång 10: HV71 - Linköpings HC

De har börjat få bort de mest onödiga utvisningarna i år men det kanske var en slump?
Det är svårt att lära en gammal hund att sitta…

En Riktig Blå man tror inte, han vet att Hv71 är lika med Vikinga läsk :smiley:
Skål Cyruz!

Haha så sant så. Skål på dig gubben! :slight_smile:

Linköping visar mer jävlaranamma än Hv just nu. Har inte vi hemmaplan?

Ser inte alls lika säkert ut idag som det har gjort tidigare matcher.

Bra filmat Ledin, det minsta du kunde göra med tanke på ditt hjärnsläpp tidigare.

Vi måste även påminna oss om att det inte kommer att gå som på räls hela säsongen, det kommer mtahcer likt den mot MODO då vi är helt under isen. PP nu

Ser du ens matchen Cyrus? Svårt att få de där till en filmning. Dock är det en farlig tackling då Rahimi tacklar väldigt långt ifrån sargen.

Inget vidare av Hv ännu :cry:

Rahimi kommer in alldeles för sent och ska ut. Men det är knappast en så pass hård smäll att han behöver flaxa med armarna som en fågel. Tar Rahimi verkligen i där så hade Ledin blivit allvarligt skadad.
Solklar förstärkning av Ledin även om det hade blivit utvisning ändå.

Så nej, filmning är väl fel ord. Men en bra förstärkning av situationen.

Uselt PP. Hv verkar inte alls med i matchen. Rycker vi inte upp oss blir det stryk.

Måste vara en av de sämsta perioderna i årets elitserie av HV. Fruktansvärt tamt och okontrollerat.
Får försöka se det positivt, svårt att spela sämre de två kommande perioderna.

Även om jag inte ser matchen måste jag säga att andra perioden mot MODO är den sämsta i år

Dålig underhållning i första. LHC visar såväl mer vilja som disciplin, är till skillnad från de senaste 3-4 matcherna väldigt bra i försvaret.

Hade tyvärr ingen möjlighet att se Modomatchen så kan inte uttala mig där. Men hoppas verkligen att de står upp för Gunnarsson idag. Vore inte kul för honom om han har två matcher och två förluster.

Ingen vidare period av HV. Gunnarsson och Davidsson får godkänt men resten måste rycka upp sig rejält om det ska bli en vinst idag.

Jag är imponerad av HV! Trots att dom inte är med i matchen ligger dom bara under med 1 mål.

Linköping blandar och ger ganska mycket. Varvar briljanta kontringar och tight defensiv med ett stundtals horribelt passningsspel.

HV spelar stabilt, men tyvärr också dåligt. Skapade några lägen, men inga chanser. Gunnarsson ser inspirerad ut och är HVs bäste hittills.

Ser ju inte helt roligt ut idag, men HAV FÖRTRÖSTAN! HV har legat under med mer, i mycket mer utsatta lägen, i hemmaborgen mot Linköping, MEN vänt och vunnit!

Det är inte i närheten av slut! KOM IGEN, HV!

7-18 i skott!!!
Vi kommer att få se ett helt annat Hv71 i 2a.

Precis den anledningen till varför jag tror de kan vända på detta :slight_smile:

Dahlén kommer fucka loss dem :wink: