Omgång 10: HV71 - Linköpings HC

Linköping vinner närkamperna, förs på puck, 18 skott… tvi!
Det krävs en rejäl uppryckning om vi ska ha nån möjlighet till poäng idag.
Plus till Gunnarsson minus till resten.
Få igång lite glöd o kämpa HV!

haha, kul att Wikegård i cmore studio säger “sluta mobba Rahimi” efter utvisningen som var en kompensation egentligen. :slight_smile:

Hade tänkt ta det lugnt under matchen.
Jag börjar andra perioden med en Irish Coffee.
Dax för HV att ta tag i det hela och rycka upp sig. Det räcker inte att bara ställa in skridskorna på isen.

Det stämmer inte för HV71 i eftermiddag. Fantasilös offensiv och omständigt försvarsspel. På pluskontot bör nämnas att HV är duktiga på att äga andrapuckar. Davidsson känns hetare än tidigare vilket naturligtvis känns bra, Sundh likaså. Men varken Krogkedjan eller PC:s kedja har fått det att stämma ikväll… Är Marcus Nilsson med?

Usch, detta ser inte bra ut. Det krävs en rejäl uppryckning nu. Lkpg ser mer taggade ut, stressar HV.

Är det bara jag som har pissdålig kvalitet på streamen?

Jaha. 0-2.

Bra beslut av domarkåren!

Gosig interference på Gunnarsson också btw. Jämtin plus en till LHC-spelare för bort honom.

Alltså, om inte det där är att hindra målvakten så vill jag se ett exempel på NÄR det räknas som det?

Edit: Menar väl fan ändå det.

Ligger inte Jämtin i vägen för Gunnarsson? Finns ju ingen chans för Jonas att ta sig tillbaka till sin position när Jämtin ligger i målgården och blockerar…

Jämtin ligger och hindrar Gunnarsson och dricker kaffe i målområdet.
Tack domaren ser jag nu och kul att du fick ut din tumme.

Heder till domarna!

Hoppas detta ger tändvätska till HV nu

Bortdömt! Härligt!

Men varför i h-e hjälper man inte Gunnarsson!? Det var fan samma sak mot Modo! När Wesslau står så är det en j-a skillnad på backarna! :imp:

En risk när Wesslau har varit så bra som han har varit, de känner sig hur trygga som helst med honom medans det riktigt inte är så med Gunnarsson, får han stå lite fler matcher kommer det funka bättre och bättre

varför ska försvaret vara så passivt och oengagerat när gunnarsson står? sjukt orättvist!

Försvaret känner mer trygghet när Wesslau står.

Usch! Det är så förbannat dåligt spel just nu. HV är inte alls med i matchen.
Och vad gör Sundh? Så j*vla onödigt!

Därmed inte sagt att Gunnarsson är dålig men han har bara stått 4 matcher i högsta serien, kom ihåg hur lång tid det tog innan Liv blev en toppmålvakt

Både fernholm och fanten är och köper korv.
Uselt backspel…

Gunnarsson har inte gjort något för att försvaret ska känna osäkerhet.
Finns ingen Daniel Larsson att skylla på denna säsong, finns inga ursäkter alls!
Pinsamt att se hur seriens dyraste försvar spelar som ett gäng snorungar