Omgång 10: HV71 - Skellefteå AIK

HV71 vs Skellefteå AIK


imageimage

Helt klart är att vi har en positiv trend vad gäller spelet i matcherna. Det ser bättre ut. Kämpaglöden finns där. Man går in hårt i närkamper och krigar. Kvaliteten finns inte alltid där, men insatsen sett som lag är ändå helt OK, och ibland mer än så. Sen har vi målen, eller avsaknaden av dem. Ingen har dock någonsin bibehållit en så låg skottprocent som vi har nu, sett över en hel säsong. Sämst genom alla tider är LHC… fast när vi talar specifikt skottprocent så är det Karlskrona, under sin sista säsong i SHL, som då hade någonstans kring 8%. Vi ligger just nu nere mellan 6 och 7. Rent statistiskt kan detta inte fortgå. Rent känslomässigt gäller samma sak. Annars går vi fans i kras.

Kanske är det vår italienska Kanadensare som skall lösa upp knutarna, men så kommer inte ske på torsdag, då Joey anländer först till fredagens träning. Kanske känner Glad pressen och trycker till tre baljor? Ingen blir … eller jo. Detta kommer kräva ölbärs.

Skål kamrater!

Åkermanska tankar

FORZA HV71!!

Skellefteå kommer in med en negativ trend efter en rad förluster. Skellefteås försvars- och målvaktsspel har inte sett bra ut de senaste matcherna. Hv kommer med gott självförtroende sedan senaste matchen där de två första perioderna var riktigt bra. Hv har absolut en stor chans på tre poäng idag. Herman gör sitt första mål tror jag. Foppa fortsätter att leverera. KÖR HÅRT HÅVE!

Det som talar för oss ikväll är väl att just inget talar för oss.

Hoppas på första trean. Men måste vara realistisk.

idag blir det storseger, känner det på mig

Det känner jag alltid, innan varje match :frowning:

7 - 1 då eller?? :laughing:

japp :laughing: :wink:

Kommer bli smärtsamt att se en av HV:s genomgående bästa spelare de 5-6 senaste åren äntra isen i Skellefteå-tröja.

Ännu en jäkla miss av den här föreningen. Att inte värva hem Filip Sandberg.

Gillar Filip och alla har rätt till sin åsikt men 30p som bästa säsong, då dock med -11 plus minus, året där innan 20p med +3
Bra spelare men genomgående bästa spelaren de 5-6åren ? mja

Just nu ligger han dock på 7p efter 11 matcher vilket är bra! dock “bara” plus 1

Men jag gillar hans attityd så hade gärna också sätt han i Hv

Oj, skulle skrivit i matchtråden. Så mods får gärna flytta inläggen ovan dit :smiley:

Med genomgående bästa spelare, menar jag jämnaste. Han är den som haft högst lägstanivå. Och det oavsett om vi vunnit guld eller varit ett mittengäng.

Saknar svampen nått enormt…

Spelaren måste ju själv vilja komma hit också.

Jo det är klart, han gör ju aldrig en osynlig match och bidrar med mer än poäng

Tuff match idag, men gissar på konkurrenstiden för backar i och med Laleggias intåg lär göra att man vill visa sig från bästa sidan idag. Mycket möjligt att sämsta backen idag av Glad, Bengtsson, Torp, Westerlund hamnar på läktaren på lördag.

De har Sandberg, men vi har Forsberg. Litar på honom :smiley:

Dagens lineup: alla 4 centers spelade i allsvenskan förra säsongen…. Räknar inte med annat än 0 poäng.

Nättinen 18:e man. Hoppas att han kan ta det på rätt sätt :confused:

Bänkad i soffan med ett sexpack kalla ölbärs till hands. Nu kör vi.

Mjaaa. Känslan i magen är tyvärr 1-5 med 0-3 efter första.

skål!

Har du nånsin varit positiv?