Omgång 10: HV71 - Skellefteå AIK

Tar med mig gammeldanskens första mål i vår fina tröja. Det gör jag. Jag väljer gemytet.

En ärlig dansk är en bra dansk.

Hjälper inte när hand-öga koordinationen är på en treårings nivå. :wink:

Hoppas vi får igång vår gammeldansk nu. Tror det där va riktigt viktigt!

HVs special teams är verkligen…. special. Märks att man inte får igång PP och har gjort förändringar. Tyvärr är det total synk - nej. Och det är förbluffande lättläst och lättstoppat. PP-ansvarig måste/borde ersättas.

I övrigt är det, som så många påpekat, pojkar mot män. Var är ansvaret för pucken, motivationen och viljan i HV? Puts jävla väck.

Spelet blir inte bättre än såhär och det är dags att ta en del obekväma beslut.

Vem är det Freijd intervjuar i arenan?

Satan de är pojkar mot män därute. Saik bättre i allt.
Framförallt närkampsspelet. Där vi är väldigt små känns de som. Nä de ska mycket till för att detta ska gå vägen.

1-1 efter första perioden, ärligt talat så hade jag förväntat mig 0-5 typ.

Så jag är positivt överraskad

vår nya strandraggare :smiley:

nej… de bröt

Ringa Davidsson? Ja Johan då alltså. :smiley:

Tycker inte Martinssons arbete vid 0-1 målet är godkänt.
Vi måste få in en defensiv jätte som kan logga 27 minuter per match.

Bröderna Davidsson. Det måste ju ha varit Tommy som propsade för den förlängningen? Helt sjukt. Visst, de spelar i en fjärdekedja. Men jag har f-n högre krav på spelare i HV än att de kan åka skridskor. Lite mål och poäng måste man ju kunna göra.

Tillägg. Börjat kolla Mighty ducks-filmerna med min äldsta son. Den där kontringen när de sköt hål i luften gav verkligen Mighty ducks-vibbar. Lite komiskt sådär.

Tycker fan synd om Billins. Så sjukt bra ifjol, men han skulle nog må bra av en mindre roll här. Man ser på han, att självförtroendet är helt bortblåst

Gillar verkligen Vesel men han har fortfarande en stor utmaning med att fixa Shl tempot.

Det känns som om kravbilden i årets upplaga av HV är att alla ska få vara med. Det räcker så.

fattar inte varför vi inte ens kan få igång ett något normalt pp spel man kräver inga under men måste ju för i helvete kunna lira bättre än så här fan!

Matson och Lindbäck i all ära…men PP ska de inte spela. Då är truppen för tunn. Förövrigt dåligt med folk i hallen, kanske inte så konstigt.

Bødker kan, om han får lite självförtroende, göra saker som ingen kan i denna liga. Många här som sågat och vill ha bort honom men han är riktigt bra. Fråga Ekman Larsson om ni har frågor på det. Miele och Nättinen kommer också bli bärande spelare.
MEN, för mig en gåta att Martinsson äter istid. Ok i ett bottenlag men aldrig i HV71. Vi måste ha större ambitioner än så. Stor skandal och mina förhoppningar dog tyvärr när han värvades…igen?