Omgång 10: Malmö Redhawks - HV71

HV ärurusla ikväll, men PW kan knappast lastas.

Är det någon mer än jag som börjar bli innerligt trött på Tedenbys dragningar som aldrig resulterar i något mer än kontringar? Han må ha teknik och fart men det är en fruktansvärt inneffektiv spelare.

Plattmatch.

Lindbom helt handlingsförlamad först när matchen är avgjord börjar han ändra lite i kedjorna, det håller inte!

ja

Bra att önerud får göra mål iaf. Hoppas han hittar tillbaka till toppformen snarast

Skulle tippat 4-2 istället för 2-4 :slight_smile:

Inte mkt kom… klykan! Bra önnered.

Brännström har det väldigt tungt just nu. Skapar farliga lägen bakåt hela tiden. Kanske läge att han får vila resten av matchen. Om man vill vinna alltså.

Önerud minskar avståndet iaf. Ett snabbt till så kanske…

Plågsamt att se hur HV jobbar och sliter och äger mycket av spelet under matchen. Tyvärr är effektiviteten inte där just nu. Mycket påtagligt tycker jag. Det är som om tempot är lite för högt för att lyckas med sista avgörande grejen. Tycker det är signifikativt när en sådan som Thörnberg inte får iväg sitt skott på mål knappt alls.

Lag i kris spelar Bowling?

Nog dags før en hel vecka med bowling på schemat.

På torsdag möter vi ett Djurgården som börjat få fart på grejerna, och på lördag Örebro. Är upplagt för noll poäng denna vecka.

Pw sämst

Ut med PW. Gör mål. Sen ett till.

Finns en drös utespelare som är sämre.

Glöm inte Thörnberg,Sandberg,Bengtsson,Brithen,Arlbrandt,Almqvist,Brännström många som är totalt under isen idag.

Håller med. Sett till spelet har HV varit bättre i två perioder. Men med den otroligt låga effektiviteten leder det ingen vart. Målgörarna är kalla och inte ett enda backskott träffar ju mål.

Ja vad ska man säga? Malmö spelar en perfekt bortamatch fast hemma…

Tycker ungefär tvärtom. Pw har gjort vad man kan begära.
Det är backar och framförallt forwards som sölar ikväll.

Jag köper inte kritiken ni öser över PW denna match? Ett av målen ska han möjligtvis ta, resten är skymningar samt att han blir helt uthängd av försvaret.

Håller faktiskt med han borde tagit ett par mål räddnings% 85 är INTE bra hur djävla dåligt laget spelar mot MIFs keaper 94%
säger väl en del