Omgång 11: HV71 - Kristianstads IK

Lojt HV som inte kommer upp i 20% av nivå ens. Helt självförvållat…

Kollar du forwards så har vi väl egentligen 4 som levererar på hög nivå sett till poäng. Inte tillräckligt i mina ögon. Vi blir extremt skadekänsliga. Som nu. Wennlund och Wikström är inte tillräckligt spetsiga. De är okej. Och okej duger inte i ett lag med HV:s ambitioner.

Vilken otroligt dum kommentar.

Skärpning HV VINN denna match annars får jag gå i ide minst en månad ( bor i grannkommunen till kristianstad)

Exakt så! Bäst i allt och det ska vara väldigt tydligt.
Just nu är Kristanstad bäst i allt.

Kom precis ut från bastun när det blev 0-2 detta ser inte alls bra ut :imp:

Ja, de är väl inte spetsiga alls.
Då borde forward 5-10 uppgraderas och bli lite spetsigare. Någon utfyllnad behövs ju oftast.

Det var ett skämt. Your call…… :blush: apropå dum kommentar…

INGET funkar ju. Laget fortfarande kvar i omklädningsrummet…

Jag tror ändå att vi vinner det här.

Kristanstad imponerar. Otrolig fart och snabba spelvändningar. Det kommer bli kärvt, detta. HV måste sätta nästa mål. Får hoppas på Foppa på straff nu.

Ja!!

Viktigt!!!

Billigt, men jag tar det.

Fan va streamen är långsam sportstats plingade en halv minut innan forsberg hade rört sig mot mittpunkten :imp:

Fattar inte.
Matcherna på försäsong visade en sjukt bra forecheck.
De senaste matcherna finns inget kvar av det, utan motståndarna möter våra backar på vår blålinje.

Forwards MÅSTE ta det kriget och därmed hjälpa vår defensiv.
Man försöker ju inte ens vinna tillbaka puck längre? Hur svårt kan det vara?

Är laget redan mätt? Upp!!

MrT.

Eller så kan man ju tänka att forward 5-10 tar ett kliv ned i hierarkin och vi tar in två toppforwards. Så kan Wiklund, Wennlund och Kokkonen göra upp vem som ska sitta på läktaren, alternativt lånas ut till Dalen.

Bredd har nämligen HV. Bröderna Davidsson, Matson, Lindbäck. Vi behöver mer fire power. Sånt saknas, vilket blev väldigt tydligt förra matchen då Vesel, Forsberg och Huhtala låg bakom precis allt.

Tänkte precis i liknande banor. Känns som den hyperaggresivitet som var framgångsrik i början av säsongen är som bortblåst…

Vet inte om jag tycker det är så jävla bra som alla experter säger att vi lyckas vinna även när vi är dåliga. Tycker det verkar ha smugit sig in en “det-löser-sig”-känsla i laget där man inte gör ett dugg mer än vad som krävs. Hoppas man klarar av att koppla på när det krävs, lätt att bli bekväma, även om jag förstår om det är betydligt lättare för t.ex Kristianstads spelare att tända till mot HV än tvärtom.

Var hittar man den där streamen?
Hittar inget i Allente appen?

Fan. Frågan är om Nybeck ens kommer spela JVM. Känns ju inte direkt superhet, trors att han spelar i en sämre serie.

Cmore! Dock inte mycket att se just nu i ärlighetens namn…