Omgång 11: HV71 - Kristianstads IK

Tycker generellt att vi i många matcher haft långsamma och omständiga uppspel. Våra motståndare gasar på med full fart framåt. Öppnar såklart för risker vid misstag, men tycker inte HV har kunnat utnyttja det.

Lindbäck och 72 Davidsson var så sjukt bra på det i början.
De jagade skiten ut allt och alla, nu totalt osynliga.

.

Jag håller med. Och detta är väldigt tydligt i den här matchen. HV kladdar med pucken där KIK tar sig genom mittzon på ett pass och kommer 3-1 och 3-2. Farten och det distinkta passningsspelet saknas.

Men jag tror HV vinner ändå.

Tycker inte att Nybeck står att känna igen överhuvudtaget.
Ser väldigt seg ut på grillorna.
Tycker även att Ytterell gått ner sig rejält senaste matcherna och det är minsta möjliga ansträngning och inte ett skär i onödan.

Ja, generellt väldigt mycket passa hem och börja på back, vilket resulterar i att forwards hinner upp till blå innan pucken når dem vilket dels blir lättläst och dels bromsar hastigheten i uppspelet. Detta i kombination med att vi inte forecheckar särskilt hårt utan börjar försvara på egen blå gör det svårt att utnyttja eventuellt uppspelsslarv hos motståndet och kontra bort dem. Istället känns som att vi alltid ska bygga upp anfallet efter puckvinst…

Borde alltså bli en värmländsk hårtork i paus och sen vinner vi!

fulstream :astonished:

Jo men med den starten vi har fått poängmässigt så är detta seriespelet verkligen definitionen av transportsträcka för HV. För mig är enda oron att det kan bli svårt att ställa om när det blir “slutspel” om man glidit runt på en skridsko i 52 omgångarinnan dess. Men att det ser risigt och lite slött ut emellanåt nu är egentligen inte ett dugg konstigt.

Allente låter verkligen som en budgetpasta från lidls eget sortiment

Jag tror HV vänder nu i andra. Kristianstad spelar nog på eller väldigt nära toppen av sin förmåga. Det gör ju knappast HV. Upp ett par snäpp så går det vägen.

HV har ju inte något eget SPEL överhuvudtaget. Kanske ska utöka tränarstaben med en forwardstränare.

Det ligger såklart massor i det. Jag skulle dock gärna vilja se en högre lägstanivå.
Men det är ju så att varje match är en stormatch för våra motståndare, men en jävla skitmatch i fel liga för HV.
Kanske inte så lätt att hantera, men på nåt sätt skulle jag vilja att Hv möter det, tydligt och hårt.

En sak som är fortsatt bra i Hv:s spel är tålamodet. De gnuggar på trots underläge med 0-2 efter 5 minuter.
Så har det inte alltid varit.

Kolla PM

Tjatar om forwards. Tycker ett av nyförvärven behöver vara en spelskicklig center. Gillar Matson som fan. Men skulle vilja ha honom i en tredjekedja.

Vesel är väääldigt ensam just nu när det kommer till det kreativa i offensiv zon.

Problemet ligger knappast i forwardspelet utan i hur man spelar upp, vilket låter motståndaren anting forechecka stenhårt, eller möta samlade på blå. Svårt att vara kreativ du

Jag höll inte med alls tidigare, men nu börjar jag svaja där.
Vi behöver absolut fylla på, både framåt och bakåt.

Med tanke på att en kedja öser in poäng samtidigt som de tre övriga inte bidrar med något alls offensivt skulle jag säga att problemet även ligger på forwards.

Allente står för All ente(rtainment). Tanken är att bygga på vår passion för innehåll och underhållning, samt på vårt kvalitetsarv och varumärkeslöfte. Vi står för alla de saker vi söker efter när vi letar efter bra underhållning att se och dela med andra :smiley:

Tack vare Mora kanske HV håller gapet ner mot BIK :slight_smile:

Lite bättre spel de senaste minuterna men vi har fortfarande väldigt svårt att ta oss igenom igelkottsförsvar