Omgång 11: HV71 - Örebro HK

[size=150]HV71 - Örebro HK[/size]

Hemmamatch mot Örebro stundar för HV71 på torsdagskvällen
och efter den sura torsken mot träsko i tisdags så hoppas vi på seger
mot Örebro. Många spelare är skadade b.l.a kapten Thörnberg som
är borta ca en månad med en knäskada.

jkpgnews.se/sport/hv71/hv-stjarn … operation/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Matchtrådsgeneralen levererar programenligt. Tack som fan Macce.

:slight_smile: Tackar!

Tror på en jämn fight ikväll, Örebro har överraskat så här långt, väldigt bra målvakt i Eero Kilpeläinen.

Mycket viktig match ikväll och många frågetecken som behöver rätas ut! Kommer Hv hänga på i toppen, eller gå mot mitten? Hur bra är egentligen Örebro, one man show i Kilpeläinen? Vilka kommer till spel och framförallt - kommer man kunna prestera någorlunda bra hockey över 60 minuter?

Tror att risken för underskattning från HVs sida är liten, man har ju gått ganska knackigt på slutet & tror alla inser att en seger behövs ikväll!

Lurig match. Örebro har varit mycket bättre än jag trodde. HV-seger dock. Inget snack.

Riktigt nervös för denna matchen :frowning: :frowning:

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley:

Tack för det passet :laughing:

Hv ska vara väldigt glada för 1-0, tycker Örebro varit bättre så här långt, PW bra!

Örebroarna är oroväckande bra :imp:

Där måste det va mål Stenis!

Om han lyft 10cm. hade den suttit :imp:

Spelet ser ut som en påse skit. Men vi leder med 1-0 tack vare en storspelande wentzel.

Puuuh…

Hade gett min högra testikel för att byta Ytterell mot Almqvist…

+: Skönt med ledning och PW spelar riktigt bra! Räddar HV gång på gång.

-: HVs försvarsspel är bland det sämsta jag sett. Någonsin. Man ställer upp alla fem spelare på 2,5x2,5m rakt framför målet mitt i knät på målvakten och står heeeelt still! Och det blir bara sämre och sämre för varje match som går, vilket ju är helt ofattbart. Motståndarbackarna har hur stor yta som helst att röra sig på och göra sig passningsbara, för ingen i HV gör ett skit för att skära av passningsvägarna. Känns otroligt omodernt, som en återgång till 90-talet. Jag undrar var det här ska sluta…

Behåller gärna mina testiklar, men håller med dig. Sett Almqvist i några matcher med FHC nu och man kan ju konstatera att det var synd att HV tappade honom. Särskilt med tanke på vad man fick istället. Almqvist tog en och annan dum utvisning samt sköt gärna på första bästa back, men han hade farten, spelsinnet och passningsspelet för att spela HV-hockey. En kvalite som brister bland backarna just nu.

Passningar Passningar kass mottagningar lika kass :imp:

Fan :imp: Det är sådana passningar som man önskar att HV hade klarat av att slå :exclamation:

HV går i samma fälla som mot fbk. Man missar i markeringen när ÖHK fiskar med en man uppe på offensiva blå.