Omgång 11: HV71 - Växjö lakers

HV71 - Växjö lakers


image image

Få blir gladare än jag om vi tar tre poäng imorgon. Att slå lillebror är viktigt men lägg till det att vi saknar en trepoängare. Att få en tredje rak seger vore naturligtvis otroligt viktigt, inte minst för självförtroendet. Vi behöver få lite mer poäng för det slit laget lägger ner.
Joey from the Bronx, Joey six pack, Joey Laleggia är i skrivande stund inte klar för spel, vad det verkar.

Växjös spelare imponerar inte likt SAIKs vad gäller poängproduktion. Deras poängbästa spelare ligger på samma antal poäng som foppisch. Det är en på förhand stark defensiv vi möter, tredje minst antal totalt insläppta mål, samt absolut minst antal insläppta mål i PP. Med tanke på vår nuvarande skottprocent så blir detta nog bra… :unamused:

Tommys tankar

FORZA HV71!!

Är det någon som såg morgonens träning? Hur spelar man Laleggia?
Par med?
Fick han några minuter PP?

// H

är LaLeggia spelklar ?

Tror inte det? Känns som det borde gått ut annars?

På Jnytt står det är nyförvärvet får göra debut. Kan dock inte läsa artikeln.

Jag hoppas man steppar upp rejält idag. Matchen mot Saik var inte bra man såg inte ut att hänga med alls.

Jag hoppas att det bara var en dålig match och vi faktiskt kan höja tempot och matcha topplagen.

Jag hoppas på 3 poäng.

“– Enligt alla rapporter jag har fått av Kent (Norberg) ska LaLeggia vara spelklar och i så fall går han direkt in i laget, säger Samuelsson.”

Tar för givet att Nubben löst grejorna och att vi får se LaLeggia stå och ladda på offensiv blå mot lillebror idag.

Skulle vilja se en lina med Hansson - Nättinen - Lindbäck. Det borde få igång finnen kan man tycka :smiley:

Bra skott han har Laleggia:[url]https://www.youtube.com/watch?v=glbGss0MZNc&ab_channel=HOCKEYPRODUCTION2[/url]

Ser fin ut! Hoppas han får en riktig smakstart idag mot Lökars.

1:06 är ju foppavarning på det skottet

Hv har lagt upp bilder på hans tröja i omklädningsrummet iaf.

Lagge kommer spela.

Slutspelsvibbar inför matchen! Taggad som fan!

Spännande att se honom ikväll.
Älskar smeknamnet ”Lagge”. Hade kunnat vara ett tredje karaktär i Ronny och Ragge :smiley:

Visste ej hur man stavade namnet så fick bli Lagge det har även varit namnet då jag smsat mm polare haha!

LaLeggia går in bredvid Billins ikväll. En offensiv poängsspruta till back in och backsidan ser… fortfarande riktigt ihålig ut.

Idag får våra två mest meriterade spelare Peterson och Boedker Vigneault mellan sig…

Det här laget behöver fortfarande ett par backar och en helt ny kedja in.

Just ja. Bengtsson petad igen. När bryter Nubben kontraktet?

Tror just petningen till dagens match är en indikation på just det - Bengtsson lär vara nära att få se sig om efter annat.

Tycker Billins är sämre än Bengtsson dock.

Bengtsson helt klart tränarnas sista val.
Obegriplig värvning från första början.
Gör om och gör rätt Nubben.

Gunnar i mål… Vete fan vad jag tycker om det. I det läget HV är i borde Ortio stå så mkt han orkar.