Omgång 11: Luleå HF - HV71

[size=150]Luleå HF - HV71[/size]

Efter några dagar spelledigt för HV71 så väntar Luleå på bortaplan på söndagskvällen. Laget som
slog Karlskrona på tisdagen kommer bli förstärkta av Lawrence Pilut som är tillbaka efter skada.
Trion Anton Bengtsson, Chris Abbott och Simon Önerud är skadade. Dylan Reese är avstängd.

Rahm inför match: hv71.se/artikel/cum3aiujp-3i … lulea-hv71

JP: jp.se/article/hv71s-skona-statistik/

Luleå inför match: luleahockey.se/artikel/9250aiujq-30c4d

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Idag kan det bli tufft att vinna. Luleå känns svårspelade.

Noterbart är hur jäkla sjukt matchschemat är, haltande tabell med flera matcher. Helt plötsligt är HV femma i tabellen utan att man torskat några poäng.

HV brukar ha svårt för Luleå på bortaplan. Luleå som lag skrämmer föga, men Lassinanti i målet kommer bli en svår nöt att knäcka. Så det gäller att få hål på honom tidigt. Då går det nog vägen. Jag tror på HV!

Kom igen, HV!

Ja tidigare säsonger har HV haft det svårt i Luleå. Men förra säsongen knep man faktiskt 3p där. Gäller att dom fortsätter spelar det stabila försvarsspelet som man sett stora delar av årets säsong.

Känns ju nästan lite speciell den här matchen, söndag, 18:00 och twitterpeekarna klubbarna mellan :slight_smile:

Ja Lassinanti känns som största hotet, skulle oxå säga Luleås (tredje) kedja som Falk centrar, den har varit deras klart bästa kedja.
Viktigt dock att vi får in Pilut igen, all cred åt Cederholm men han har inte riktigt visat upp något stabilt backspel.

Idag måste førsvarsspelet vara bættre æn i tidigare matcher.

Luleå går stenhårt in på kassen så måste vara tuffa dær. Annars ær Luleå favoriter idag.

Tror att PP blir avgørande och att vi vinner med 3-1.

Och lite statistik som talar før oss.

Vi har 31,25% PP Effektivitet mot Luleås 14,71% i BP ligger vi båda på stabila 83%.

Och lite mer statistik så vinner vi 88% av førsta perioderna Luleå 40%, dock dippar vi båda i andra perioden 20% før Luleå mot 11% før oss, I tredje går vi ut och krossar dom med 66,67 mot deras 20%.

Det som talar för oss är att Luleå haft förtvivlat svårt att få in pucken trots dominans i flera matcher och med vårt grymma försvarsspel ska HV kunna hålla tätt.
Det viktigaste ikväll är att ha tålamod med deras täta försvar och Lassis övermänsklighet så man inte faller för frustrationen och tar korkade utvisningar. Håller HV sig på planen har vi faktiskt en ganska stor chans till 3 poäng.

Konstigt att se #17 Falk på fel sida. :confused:

Fy fan. Blir lite dålig i magen när jag ser tråklule köra in på isen. Allt som KAN va dåligt med hockey manifesteras där uppe. Hela föreningen är sura rakt igenom, från den kassa armeringen i bottenplattan på hallen, till svampen som växer i ljumsken på de skäggprydda fansen pga de billiga och dåligt ventilerade skotersparkdräkterna.

Spel mot ett mål :smiley:

Det värmer i själen att se HV bara gå in och sätta press direkt.

Sjukt billig utvisning :confused:

jaha? Vad åkte han för där? för att han rappar på madrassen när keepern är utanför målområdet? är det en tvåa?

Sluta ha sundh i pp seriöst vårt pp är inte bra…

tredje matchen i rad som #24 ger bort pucken i egen zon så det blir mål/målchans för motståndarna.

onödigt i anfallszon… ungdomlig oskärpa…

Sundh ska spela BP som han gör nu, inte PP. Ge Lias chansen istället!

Utöver första 5 minuterna från Hvs-sida så säger jag Gäääsp!

Kanske HVs sämsta 1:a period den här säsongen. Med det sagt så borde HV göra en av sina bättre andra_perioder den här säsongen.

dåså jag som svor för att jag missade första perioden :smiley:
Inget jag missat då.