Omgång 11: Luleå HF - HV71


OMGÅNG 11 | Coop Arena | 2012-10-09 | 19:00 | | webbradio |

Väntat toppmöte där Luleå stod för 3 av 5 segrar förra säsongen, dessutom fick 3 matcher avgöras efter förlängning/straffar.
Senast vinsten för HV71 i COOP Arena var den 19 november 2011 (1-2 OT, Mikko Louma avgjorde).

#Läget i Luleå:
*Senast: Timrå - Luleå 2 - 3 PS
*Bästa poängplockare: Niklas Olausson (4+6)
*PP:11,76% - BP:85,37%
*Saknas: Jan Sandström, Linus Persson, Sami Sandell, Anton Hedman(oklart)

#Läget i HV71:
*Senast: HV71 - Linköping 1 - 4
*Bästa poängplockare: Jason Krog (3+6)
*PP:22,58% - BP:86,84%
*Saknas: Johan Lindström, Elias Fälth

Tidigt ute och jag är först att säga ngt???
Tror faktiskt att det blir torsk här.

Om nu spelarna i HV är så pass dåliga att de inte kan spela hockey om inte Gustav Wesslau står i mål ja då är det kris.
Står Gustav då spelar Hv hockey annars spelar de kvartetten spel i bussen.
Första ggn jag tror på torsk och jag tror det blir rejält.
7-1 till Luleå. :exclamation:

Ja så hade det kunnat låta.
Men jag tror på vinst efter mycket svåra problem.
3-2 efter straffar och där Krogen skickar det sista straffslaget i mål.

Luleå på hemmaplan är en svår nöt att knäcka. Detta kommer vi inte att vinna. Stryk 5-2.

Kommer försöka vara på plats.

Seger på straffar efter 3-3

Blir en vinst här , HV71 vinner med 5-3

Luleå borta, de säger att de värvat för att få målskyttet att lossna, ironiskt nog har det inte löst problemet men oavsett det har vi alltid haft problem mot dem vare sig det är i Kinnarps eller i COOP, mitt tips är målsnålt men tyvärr förlust med 2-1.

Sedan kan jag bara hålla med Lindeborg ang Wesslau. Han är just nu inne i det som Rönnqvist kallade “zonen” igen men nu är det värre än slutspelet 2010, hade han spelat så här mot oss 2010 hade DIF vunnit guld.

Hv tar en bekväm bortaseger med 1-4 där wesslan stänger igen!
Målskyttar:
PC, Kolan, Fasth och Rahkshani!

Luleå börjar piggt och sätter 1-0 rätt tidigt, men Dahlén tar en tidig timeout och Hv vänder till och sätter 1-4 i tom bur!

Svår match borta mot ett hårt jobbande Luleå.Hv brukar studsa tillbaks på ett bra sätt efter
en mindre bra match så det skulle inte förvåna mig om man vinner i kväll.

I kväll måste Hv åka mer skridskor och vara aggressiva över hela banan.

Tips från coachen

2-4

Luleå-HV71 1-2. Målen för HV gör Sebbe Strandberg och Johan Davidsson.
Luleås mål görs av en av systrana Abbott, vi säger Cam på pass av Chris.

Lite införsnack Luleå-HV71 jnytt.se/nyhet/50235/william … -toppmotet

Någon som vet om Fälth spelar idag mot sitt gamla lag?

Nej, det gör han inte.

Dags att försvara första platsen!
1-3
Målar: Fernholm, Fasth, Kristiansen.

Notera att:

  • HV71 är näst bäst i serien i powerplay med en effektivitet på 22,58 procent.

  • Luleå Hockey har tre raka vinster, två i full tid och en efter straffar, på HV71.

  • HV71: s Gustaf Wesslau leder målvaktsligan med en räddningsprocent på 94,93.

Poängbäst Luleå Hockey
Niklas Olausson, 10 poäng (4+6)
Toni Koivisto, 7 poäng (3+4)
Linus Klasen, 5 poäng (2+3)
Kim Hirschovits, 5 poäng (3+2)
Pavel Skrbek, 5 poäng (1+4)

Poängbäst HV71
Jason Krog, 9 poäng (3+6)
Rhett Rakshani, 8 poäng (3+5)
Marcus Nilsson, 7 poäng (4+3)

Tre senaste matcherna:
Timrå IK – Luleå Hockey 2-3 PS
MODO Hockey – Luleå Hockey 3-2
Luleå Hockey – Brynäs IF 0-1

HV71 – Linköpings HC 1-4
Växjö Lakers – HV71 1-4
HV71 – Frölunda HC 4-1

Hv71 flög upp redan igår som dom brukar göra.
Blir en jämn drabbning och tippar 3-2 till Hv71 och kvällens målare blir Rakhshani, Ledin och Petrasek.
Bonus att den sänds i HD.

Ytterligare en bonus är att även jag som Boxer-kund kommer kunna se lite fler HV-matcher framöver :slight_smile:

Dags att spänna musklerna igen! Lär bli tillknäppt å tajt. Kom igen nu HV!

tuff match där Hv måste vara taggade och ge allt för att han en chans. Målsnålt och tight är väl det troliga. KÄMPA HV! KÄMPA!!!

När det står på hemsidan att laget åkt upp innan för bästa möjliga uppladdning så brukar det borga för en riktig kalkoninsats.

Att åka upp till Luleå och möta Luleå HF i Coop Arena är något utav det svåraste man kan göra.
Luleå är riktigt starka hemma och bjuder inte på mycket. Dessutom så har de tre raka segrar mot HV71.
Jag tror att det kommer att bli en riktigt målsnål match som innehåller två storspelande målvakter.
Jag kan faktiskt inte tippa vilket lag som vinner matchen utan det känns som att det är 50/50.
Slutresultatet blir dock 2-1 till antingen HV71 eller Luleå (hoppas på det förstnämnda).
Målskyttar: Per Ledin, Niklas Olausson och Jesper Fasth/Cam Abbott.

Som ni säger, Luleå borta får ses som en av de tuffaste uppgifterna. Men om samtliga spelare har samma glöd och hjärta som kung ledin (syftar på inför-klippet på hemsidan) tror jag på seger.

Blir inte mycket mål så det gäller att verkligen sätta de få chanser som kommer dyka upp.

Hjärnan säger 1-1/2-2 & två poäng till hv, hjärtat säger vinst 4-1!

NU JÄVLAR KÖR VI!!!

Då är tråk-luleå på tur, i Coop Arena. Inte en lätt utmaning, detta kommer bli tufft men jag tror på vinst med 1-2 alternativt 2-3 till HV71. Då de måste studsa tillbaka snabbt från Linköpings matchen, hoppas på att det lossnar lite för Davidsson idag och även Petrasek kan behöva något mål eller dylikt, även William Karlsson behöver komma igång riktigt nu!

1-0 Luleå görs av Niklas Olausson
1-1 David Petrasek
1-2 William Karlsson

ev.
1-3 Johan Davidsson
2-3 Johan Fransson