Omgång 11: Luleå HF - HV71

Hv måste inse att det är hårt jobb i minst 60min som gäller idag redan från start om
vi ska rå på Luleå. Gör vi det så är chansen stor styvt vinner för vi är ett bättre lag.

Men går vi inte in 110% så blir det svårt men jag tror de har fått sugen känga av Dahlén efter förra insatsen och
kommer ut med en jävla fart.

Tips 2-4 till HV71
Mål: Ledin, Petrasek, W.Karlsson, Krog

samma laguppställning som senast med Dyken i fjärde… Wesslau står

Första målet blir väldigt viktigt …
Kul att Dyk får chansen, fast hade hellre sett honom i en formation som får mer istid, tycker han förtjänar de!
Tipset: 3-1 till hv med sista i tom kasse
Davidsson, Fasth och Krog gör hv’s mål!

Kommer bli tufft ikväll. Det kommer att bli målsnålt och då gäller det att HV sätter sina chanser, spelar fokuserat och inte begår misstag. Luleå är ju som alla vet väldigt starka defensivt och det är därför HV måste sätta sina chanser ikväll!

0-2 till HV!
Fasth
Fernholm

Hade Wesslau spelat så här mot oss 2010 så hade Stefan höjt sig ytterligare ett snäpp och vi vunnit guld ändå. :wink:

Ett hårt kämpande lag som knappt bjuder på något är de vi möter. Men de har heller inga stjärnor som Hv har. Så gäller att jobba lika hårt som dem så blir de seger.!

Kommer någon kommentator uttrycka Rakhshanis efternamn korrekt denna säsong?

Dagens femmor

MÅLVAKTER
Gustaf Wesslau (GK) 32
Jonas Gunnarsson (GK) 37
1:A FEMMAN
Mikko Luoma (LD) 5
Mats Trygg (RD) 46
Per Ledin (LW) 97
Johan Davidsson (CE) 76
Oscar Sundh (RW) 13
2:A FEMMAN
Mattias Karlsson (LD) 25
David Petrasek (RD) 22
Jesper Fasth (LW) 18
Jason Krog (CE) 9
Rhett Rakhshani (RW) 8
3:E FEMMAN
Daniel Fernholm (LD) 55
Oscar Fantenberg (RD) 6
Patrik Carlsson (LW) 72
William Karlsson (CE) 71
Marcus Nilson (RW) 4
4:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD) 27
Tommy Kristiansen (LW) 16
Sebastian Strandberg (CE) 23
Filip Sandberg (RW) 17
Sebastian Dyk (RW)

Samma lag som mot LHC med andra ord förutom att Wesslau vaktar kassen

Haha, tänkte precis samma sak …

kvällens blindstyren: David Bergman och Sören Persson.

Vad tror ni, kommer vi få se ett domarmisstag ala Rönnmark mellan SAIK-AIK i torsdags?

OK då var det dags för en av de svårare uppgifterna, Luleå borta… Boork har redan satt standarden i studion med sin fråga kring HV:s kapten Jonas Davidsson så nu kan det väl bara bli bättre. Snälla Boork, pensionera dig!

Tålamod tror jag är nyckeln idag! HV vinner på straffar, Fasth sätter den avgörande.

Davidssons lina är väl inte den bästa förutsättningen för att leverera pinnar heller då både Sundh och Ledin är grovjobbare och inte målskyttar

Fast Davidsson har ju inte varit bra, hans styrka innan har ju gjort sin omgivning bra. Han kanske börjar bli lite gammal o känner av sina skador

Dricker du öl nu igen :slight_smile:

vem är stefan dyk? :wink:

sebastians tvillingbror :wink:

Alla som säger att i Luleå är hockeypassionen hög, varför ser jag så många tomma stolar jämt då?

hammare7: nu sa han det igen :wink:

Bra tempo hittils, Per Ledin retar gallfeber på Abbotarna

Jävla stänkare av Pettan… Värd ett bättre öde.