Omgång 11: Luleå HF - HV71

Menade mest Boorks okunskap om namnet på HV:s kapten. Men visst, Davidsson är ju rätt ny i laget för Boork så det tar väl lite tid innan poletten trillar ner!

Kul match än så läng! Fan att inte Pettans skott gick in. Underbart med en ledning tidigt i matchen, då måste def-Luleå komma upp i banan vilket inte är deras starkaste sida…

Kan hålla med, var beredd att anteckna 1-0 när Pettan sköt

Nu var det nära att Carlsson tryckte in den

Precis när jag ska berömma Ledin-kedjan för att de startat piggt drar Ledin på sig en onödig utvisning :imp:

Tack Per.

Cam Abbott slår ju för fan bort klubban för Wesslau när målet kommer

Så jävla pissigt! Så jävla orättvist! Men det är fan bara att tagga till och förnedra tråkluleå…

Undra vilket årtionde Hv ska sluta att ta onödiga utvisningar och få ett mål i baken :imp: Nu blir det tyvärr inte lätt,

Orättvist! Hv äger matchen! idiot-onödig utvising av Per Ledin! Men mål ska de ej vara då deras spelare är på Wesslau, då kvittar de om man är i målgården! Dahlen är sur på domarna!

Dra åt **** vad glad man blir, ledin dummaste spelaren tar utvisning.

Och sen att dummaren godkänner det “målet” stämmer väl inte riktigt överrens med regelboken heller.

Det spelar ingen roll hur mycket vi gnäller på att det borde blivit bortdömt, nu är det 1-0 till “neandertalarna” och det är bara att jobba på

Bara att blicka framåt. Chanser har funnits för HV.
Sedan kan man säga vad man vill om det målet, men dömt är dömt. 40 minuter kvar att vända detta på!

En helt okej första period utav HV71. Tycker att ett lika resultat hade varit mer rättvist.
Angående målet så tycker jag inte att det är något att snacka om. Visst Luleå-spelaren snuddade vid Wesslau men det var utanför målgården. Lite objektiv måste man ju vara…
Tycker att Davidsson-kedjan har sett riktigt bra ut.

Lika bra att kolla på danska ligan istället. Dom har iaf bra domare!

Rödövre mot AAlborg!

Den där Ledin verkar inte vara den skarpaste killen i laget. Har han tagit en ända nödvändig 2:a i år.

Wesslau är faktiskt utanför målgården o där med är det ett godkänt mål enligt mig, dessutom blir han inputtad av karlsson lite som boorken säger

Klart som fan att det är mål, Wesslau är utanför målgården. Davidsson & co gör sin bästa period hittills, synd med utvisningen dock

Håller med om att det är mål, även om jag ogillar det.

Målvakten är aldrig tacklingsbar! Vi vet att de är utanför målgården! Vilket är totalt ointressant i denna situationen! Saken gäller att en av systrarna Abbots är på Wesslau!

Målet är väl inte mycket att snacka om eller??
Är målvakten tacklingsbar?

Oavsett så är det dömt och vi måste bli hetare.

Men Boork är ju så tråkig, finns det inget bäst före datum på experter?

Nu kommer vi ut och gör några mål och får Systrarna Abbott att börja grina igen