Omgång 11: Malmö Redhawks - HV71

tycker vi spelar rätt dåligt, kan knappt hålla i pucken…

5 HV-spelare på 4kvm framför eget mål. Herregud. Bara en tidsfråga innan Malmö gör mål. HV har kommit ut riktigt blöta till andra perioden. Gör Malmö mål i PP nu så vänder de matchen.

Holmström och Ikonen… För att uttrycka mig politiskt korrekt finns det oerhört mycket förbättrings potential förhoppningsvis.

Backsidan känns också rätt safe. Kanske inte guld, men silver. Framåt är det fortfarande lite svajigt.

Absolut. Det finns förbättringspotential i hela laget, men dessa två sticker helt klart ut mest.

suck

klappar man ihop nu igen?

Där kom det…helt rättvist, undrar om inte HV viker ner sig helt nu :frowning:

Ajajajajaj. Och givetvis är det Frederik Storm. Har någonsin inte gjort mål på HV?

Nu ska det bli intressant att se hur HV reagerar på detta. Det är nu man måste visa karaktär.

Samma sak nu också… Puh…

Karaktär har vi ju massor av! Det har Johan Hult sagt!

HV får inte låna pucken. Alla 50-50-puckar till malmöspelare och de tar alla lösa puckar också. Ser riktigt illa ut.

Hv helt under isen

HV helt utspelade…

smäller nog snartcigen vi kan ej hålla pucken en sekund

Jag tycker att den typen av täta, jämna matcher som den senast mot FBK är tydliga indikationer på vilken typ av lag man är. Och det blev ju tyvärr tydligt att FBK är ett lag som aldrig ger sig och att HV är ett lag som viker ner sig.

Stor risk att det slutar likadant ikväll om man inte lyckas jämna ut spelet nu.

Malmö är dock sämre än FBK, men jag delar din oro. HV måste lära sig att en hockeymatch inte tar slut efter 20 minuter.

Matchbilden är ohärlig. Minst sagt. Och då är det halva matchen kvar…

Växjö och Silver ligger under, vi får va glada åt det :slight_smile:

Nu är det godnatt, sen borde det väl varit en utvisningen på skåningen?

Total kollaps… Fy fan vad vidrigt…