Omgång 11: Skellefteå AIK - HV71

Fortsättningen blir spännande. Försiktigt hoppfull!

Tycker HV har lite bättre fart idag. Fälth växer för varje match och snart går ketchupflaskan i topp för amerikanerna också! Heja HV!

Tycker med det har sett helt ok ut. Ett dåligt pass från 0-0 istället och skapat en del. Just nu känns det som att det gnälls för att det ska gnällas här från vissa.

Elias F sammanfattar det bra. Bra tendenser i PP, men SAIK har en aggressiv och bra box.

Pissigt med indianare. Uselt uppspel och möjligen kursändring på pucken som ställer Wesslau.

Klart rättvist resultat i P1 tyvärr. Grundspelet saknas fortfarande men emellanåt skiner individuella kvaliteter igenom och spelare hittar t.o.m varandra.

Bra attityd med proppar och lite aggression för att ändra matchbilden.

// JV

Det är ju just de här “dåliga passen” som har satt oss i skiten tidigare men kan vi hålla spelet enkelt och skapa lite framåt så kanske vi kan knipa en poäng iaf.

Pawhlen
När kör du en arrangerad hockeykväll hemma hos dig för oss eksjöbor?

Hade HV haft bättre backar hade det stått 0-0. Hade HV haft bättre backar hade vi haft betydligt mer poäng. Hade hv haft bättre backar hade det aldrig varit kris.

Inte alls är jag rädd, är hemmaboende för tillfället som den fattiga student jag är :frowning:

Helt rätt det har funnits tillfällen när GNÄLL varit befogat, men det tycker jag inte att det är ikväll :exclamation:
Bortsett från 1-0 målet som wesslan nog borde tagit fast å andra sidan har han tagit dom andra som varit betydligt vassare :exclamation:
93% är ju ett stort fall framåt om det håller.

Så här skrev jag förra matchen :
“Vilka usla uppspel, ibland väntar man in en motståndarforward och försöker sen passa rakt igenom honom och blir förvånade när det misslyckas. Till och med Petrasek och Fälth gör det …”

Dessutom skrev jag så här:
"Vad ställd Dahlén blir när han får frågan om det är något de kan göra bättre …

Han fattar inte riktigt det med att se brister och åtgärda - han fattar inte att syna vad de gör fel … det ska bara tänkas positivt och jobbas på …

Han noterade antagligen inte ens alls att backarna vid ett antal tillfällen drällde med pucken i egen zon och tappade den ,"

Och tror ni inte att det sker igen, varför, för det finns INGEN COACHING ALLS … !!!

Fast alltså, nu är du nog liiiite vrång. Dahlén är med all säkerhet smärtsamt medveten om att individuella misstag ställt till det för laget och han kan ju inte göra annat än att gnugga uppspelsvarianter på träning. Det är ju svårt för honom i båset under match att undvika detta.

Det här är en match som HV på papperet INTE kan vinna så jag tänker inte kritisera laget oavsett slutresultat. Jag ser dock fram emot nästa match.

Tig initiativ direkt från start och hade 3-0 i skott mot Skellefteå, Och Skellefteå så riktigt kassa ut, Dom såg till och med sämre ut en Hv71 i början, Sen fick dom powerplay och tog över matchen efter det och HV71 åkte runt livrädda såg det ut som första 12 minuterna, Man vågar inte skjuta man vågar knappt passa, Man står stilla och dribblar, Va fan. Så jävla illa går det inte få det till med dåligt självförtroende. Det är som att dom inte vill anfalla, Har Dahlen sagt åt dom att spela defensivt nu istället eller? Tidigare matcher har dom i alla fall försökt att anfalla.

Det bästa av allt att anfalla mot Skellefteå är att det är helt öppet i mitten, Hur lätt som helst att ta sig in i deras zon och först där sätter Skellefteå press. De andra lagen pressar över hela banan, Så skulle HV71 sluta vara livrädda och bara spela vanlig hockey och slå passningen innan man hinner tänka 3 gånger så man slår den för sent så skulle man kunna skapa jättemycket farligheter och kunna stänka dit Skellefteå. Tycker inte alls dom ser bra ut. Leksand såg hetare ut en Skellefteå.

Elias Fälth är den enda spelaren man ser som har lite jävlar anamma och tar ordentligt med fart och åker hela vägen från eget mål till Skellefteå målet och får till ett avslut och han är back. Det är bara ren och skär vilja det handlar om, Så frågan är vad problemet är?
Varför är det bara han som försöker?

I slutet så fick man ändå lite tryck och skapade en del som lika gärna kunde varit mål så det kunde lika gärna varit 1-1 eller 2-2 eller 2-1 eller 1-2 om det ville sig.

Det stora problemet som jag ser är trots att man kanske får lite press ibland så ser man livrädda ut, ingen vill göra misstag och p.g.a det så gör man misstag istället. Känns som att alla är livrädda att Dahlen ska skälla på dom om dom inte gör exakt på pricken som han sagt eller nåt, Så jävla stelt. Om det är du Dahlen för fan låt dom spela ut så blir det bra mycket bättre.

Vi ska åka skridskor och sen ska vi åka mer skridskor vill jag se nu utan darriga ben och tänka 3 gånger innan man slår passningen!
Så som Skellefteå har sett ut så hade man kunnat köra över dom i början av matchen om man hade tryckt på utan darriga ben.

Wesslan dominerar ju… så länge ingen skjuter mot honom vill säga.

Tycker Wesslau får ta på sig första målet. Visst, Pilut gör en miss men han jobbar tillbaka och tvingar Arvidsson att skjuta från dålig vinkel. Dåligt rent ut sagt av Wesslau, tycker inte ens han står rätt i målet.

bra av sterling å brithen

Wikegård va verkligen inte nådig i sin analys av Jason i pausen… “Slår han så dåliga passningar för att se Uffe Dahlén att se dålig ut?”.
Han tycker alltså inte de ser ut som om Jason vill leverera.

Men igen…

Kanske ligger någonting i ryktet att Krog kritiserat Dahléns spelidé trots att man totalförnekar allting?

en sån ebnhandare igen… [size=200]***********[/size]

DET SKALL INTE FÅ SPELAS EN SEKUND PÅ TIO MATCHER EFTER DETTA FÖR HONOM