Omgång 12: Frölunda HC - HV71

Enligt den här listan så är det 8 poäng estat.hockeyligan.se/c/TPlayerSt … asons.aspx

I den totala poängstatistiken (grundserien + slutspel) är det bara sju poäng upp för Davidsson att tangera Jönssons rekord på 658p.
I grundserien innehar “Linkan” rekordet på 581p. Det krävs att Davidsson sätter på gasen om han ska klå det denna säsong, 32p upp…

historical.stats.swehockey.se/

Var roligt att höra Davidsson i inför-snacket på HVTV, men vilken jubelidiot är det som klippt det?
Bryter i de avslutande diskussionerna… suck. :unamused:

Ok, jag skapar en statistik tråd om det finns intresse för det. :wink:
För fortsatt visat intresse.

De gnäller och undrar varför det inte är fullsatt ikväll trots NHL-spelare i laget. Lägg fokus på rätt saker istället? :laughing:

Tror HV71 spänner musklerna och vinner komfortabelt emot Fusklunda som helt förlitar sig på sina NHL spelare. Laget före jaget !

Mycket intressant match idag… Ska Frölunda med sina NHL proffs köra över Hv?
Eller ska Hv streta emot o ta poäng? Ja den som visste…

Tror faktiskt på Hv MEN då gäller det att va beredda från start idag, för det kommer gå fort i Scandinavium… Som alltid…
Kan dom hitta tillbaka till det fantastiska försvarspel dom hade i inledningen av serien så tror jag det kan gå vägen ikväll…
Vågar man slänga in ett tips, jag säger 2-3 efter Sudden och Fasth avgör!
Tror Hv är ruskigt taggade att vinna denna match…

Forza Hv!!

Tror Frölunda har fått en positiv injektion med sina nya spelare, samtidigt som Hv är på väg in i en negativ trend. Tror på stryk med 3-0.

Seriens bästa målvakt mot en saloondörr. Det ska nog gå vägen det här tror jag.

Vi har Jesper Fasth!! Våran alldeles egna bålgeting.

2-3 efter förlängning.

Fasth x 3
Fälth

Louma som sjundeback ikväll! Williamsson från start däremot. Underbart att se att Dahlén agerar!

Och Jesper Fasths kusin debuterar i fjärde kedjan!

MÅLVAKTER

32 Gustaf Wesslau (GK)
37 Jonas Gunnarsson (GK)

1:A FEMMAN

6 Oscar Fantenberg (LD)
33 Elias Fälth (RD)
97 Per Ledin (LW)
76 Johan Davidsson (CE)
16 Tommy Kristiansen (RW)

2:A FEMMAN

27 Jesper Williamsson (LD)
46 Mats Trygg (RD)
18 Jesper Fasth (LW)
9 Jason Krog (CE)
8 Rhett Rakhshani (RW)

3:E FEMMAN

55 Daniel Fernholm (LD)
25 Mattias Karlsson (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

4:E FEMMAN

5 Mikko Luoma (LD)
28 Anton Bengtsson (LW)
20 Johan Johnsson (CE)
23 Sebastian Strandberg (CE)
44 Sebastian Dyk (RW)

Också spännande så klart! Alltid kul att se nya unga talanger få chansen. Sandberg kunde dock gott få en chans till. Blev inte mycket speltid i lördags. Hoppas farten på grillorna ligger i generna hos Fasth-släkten!

Sören Persson kvällens domare, inte populärt bland deras fans :wink:

Livrädd för ‘NHL-kedjan’ men hoppas HV har receptet att låsa dom helt i offensiva zonen för de lär vara livsfarliga vid alla lägen. Hittar man det så blir det en vinst med 3-1 eller 3-2 tror det är dags för W.K att näta nu samt kristiansen och Fälth i PP!

Frölunda måste få stopp på våran kedja med Fasth-Krog-Rhett. Det hände alltid något när dem var på isen. Fasth har inte gjort en dålig match denna säsong förutom mot Modo då hela laget sög.

Ledin-Snöret-Kristiansen kommer få uppgiften att spela mot Duchenekedjan idag tror jag.

HV vinner med 3-2 efter förlängning.
Fälth
Bengtsson
Fasth

Vore ju grymt om vi kunde hitta någon duo likt Bastiansen/Holtet i kaffebönorna som tar bort motståndarlagets stjärnor

Fruktansvärt besviken! Varför står det på hockeyligan o överallt att matchen sänds på Canal plus sport när den inte gör det!!!

tabbe av hockeyligan, tyvärr sänds den på c-more hockey