Omgång 12: HV71 - Frölunda HC

Frågorna till Jämtin från Sjöberg ligger längst upp nu så ingen missar :slight_smile:

Jag tycker man gör fel när man sätter fantenberg med Pettan. Jag gillade att man bänkade folk pga prestation och inte vad som stod på tröjjan förra sässongen, men nu blundar men helt för hur kass Pettan (och andra oxå för den delen, krog texvis). Sätt pettan i något backpar som får minimalt med speltid så han kan vara med och driva på, men låt fanten få spela med någon som inte agerar ankare för stunden.

Sedan vad gäller Krog så vill jag minnas att han gjort det ganska bra med Jämtin i kedjan förr, så sätt ihop dem och sedan någon som kan komplettera vad de två saknar… (jag vet inte riktigt va det skulle va just nu, en sniper, men det har vi ingen förutom möjligen PC, men han är upptagen på sitt håll)… kanske Sterling i brist på annat.

Annars är jag lika övertygad om vinst som alltid när HV skall spela. Särskilt mot ett stukat lag som luktar fiskrens.

Hejja-hejja HV!

Diabolics: Det beror väl på att Dahlén inte vågar bänka lagkaptenen

Det är ett stort problem att han inte gör det. Jag tror han hade bänkat Pettan om han inte hade fått ett C på bröstet.
Sen kan jag tycka att ordet “vågar” är fel ord. Det tyder på att man anklagar honom för att vara feg, något han inte visade förra året vad gäller just Pettan. Jag var en av dem som vill få Davidsson bänkad under vissa stunder, han hade ett C på bröstet och blev heller aldrig bänkad trots att han va sämst i vissa matcher och likt Pettan bjöd motståndarna på både mål och massor av indianare.

Jag kan köpa att man “ALDRIG BÄNKAR KAPTENEN!” pga några oskrivna regler eller signaler eller WTF. Men då måste man ju utse en kapten som inte har potentialen att rasa ihop som ett korthus.

Men, gör som förra året, ge kaptenen minimalt med tid i en undanskymd position, när det inte går så bra, sätt honom INTE med en av de bästa backarna å gör honom sämre.

Mina förhoppningar är att Jämtin kommer komma in som en riktigt frisk fläkt och leda laget till seger.
Han är en sådans spelare som med sin energi kan få med sig laget.

Vändningen ska börja och den ska fanimej börja imorgon mot Frölunda!
Hoppas på en välfylld arena med ett jävla drag, HV71 behöver verkligen vårat stöd nu!

Helt rätt tänkt!
Det är viktig nu att vi fans också får en chans att gå vidare, inte bara laget.
Om du vill och orkar får den gärna komma så snart som möjligt… Vi är många som är tacksamma för det!

Ang matchen imorgon:
Jag kräver ingen vinst, inga snygga mål…
Inga mål öht egentligen.

Det enda jag kräver är att ALLA i organisationen HV, inklusive dahlen, ger ALLT för att HV skall vinna matchen.
Det är inget stort eller orimligt krav.

Kom igen HV!

Dags att prova på en gammal ritual från forna tider nu.

6 pack Corona Extra. 2st öl /period.

Inför match och i paus pumpas HV låtarna om och om igen.

Det borde ge minst 50% ökad chans till vinst. Jag vill vinna nu!

Här en till klassiker:
youtu.be/VcjzHMhBtf0

Det är dessutom fredag idag… :wink:

Kom igen HV!

Håller helt med. Johan har börjat spela upp sig. Jag tror inte Petrasek är en person som kommer att göra det men jag tror att alla skulle tjäna på att han gav upp kaptensbindeln och bara fokuserade på sitt spel. Just nu känns det ändå inte som att han i praktiken leder laget även om han har bindeln.

Intressant också att se hur kedjorna blir när Jämtin är tillbaka. Jag tycker inte Carlsson-Karlsson-Nilsson sett bra ut senaste matcherna och skulle gärna se;

Jämtin-Holzapfel-Nilsson
Sterling-Krog-Beach
Carlsson-Karlsson-Sandberg
Strandberg-Brithen-Lindström

Självklart ska man behålla förstakedjan som den är. Snälla Uffe låt bli den kedjan lite kontinuitet vill vi se.

Carlsson-Karlsson-Nilson
Jämtin-Krog-Beach
Sterling-Holza-Lindström
Brithén-Johnsson-Strandberg

Hade nog gärna sett att Krog fick ta sig en funderare uppe på läktaren.

Nilson - Karlsson - Carlsson
Sterling - Holzapfel - Beach
Sandberg - Brithén - Jämtin
Strandberg - Johnsson - Lindström

Något i den stilen. Kanske byta Holzapfel med Sandberg om Krog nu ska lira, och in med Krog som center på mellan Sterling och Beach.

Hoppas verkligen inte på att Fantenberg hamnar tillsammans med Petrasek. Aningen är han helt slut pga åldern eller så har han världens formsvacka. Visserligen underpresterar i princip hela laget, men Petrasek (och Wesslau) är i klasser för sig själva. Johan larsson har spelat upp sig ganska mycket, tycker jag, så det vore inte helt fel med de två som ett backpar.
Otroligt skönt att Jämtin är tillbaka med, hans fart och fysiska spel behövs verkligen.

Förlorar vi mot Frölunda så måste Dahlén ryka, enligt mig… smått otroligt att han har fått sitta kvar så länge med 8 poäng på 11 matcher, och utan en spelidé på två säsonger.

Känns som det är på Likets plats Jämtin kommer komma in.

Beach - Krog - Jämtin
Nilson - W.Karlsson - Carlsson
Sterling - Brithén - Holzapfel
Sandberg/Liket - Johnsson - Strandberg

Och som Dahlén sa så skulle Fanten in bredvid Pettan.

Fälth - Pilut
Petrasek - Fantenberg
Johansson - Williamsson/Larsson

Den laguppställningen är väl inte någon skräll gissar jag, eller va tror ni?

Idag är det bara vinst som gäller.

Vi möter ett Frölunda som inte imponerar, på hemmaplan dessutom.
Dags att inkassera 3 poäng.

Mina önskemål inför matchen är:

Beach-krog-sterling, nu har Uffe provat detta alternativ två matcher i rad & båda gångerna har dom skapat både tryck och farliga chanser. Dags att pröva detta från start idag.

Låt pettan falla tillbaka & få lite mindre speltid. Nu är fanten tillbaka & vi har andra backar som har spelat upp sig lite grann de senaste mathcerna.
det finns ingen mening med att spela den just nu sämsta backen, kapten eller inte. Han är ju faktiskt “bara” tillfällig kapten då #76 är borta. Nu har Uffe varit tvungen att spela honom hårt vilket inte behövs riktigt lika mycket nu, dags att ge honom mindre minuter /match. Det kanske kan få honom att komma igång igen.

Sen har vi det gamla vanliga, spela med hjärtat & kämpa som svin men det ska vara underförstått när man tar på sig HV tröjan.

Nä, det här vinner vi grabbbar!

Gå ut och kör över Frölunda ikväll, snälla HV. Jag orkar inte genomlida ytterligare en förlust…

Har en positiv känsla inför eftermiddagens match för en gångs skull. Jämtin, Fanten och Bengtsson tillbaka dessutom

Ska det vända så måste det nog ske idag. Flera jobbiga matcher väntar efter denna. Ju fler poäng man har kvar att spela om när (eller om) vändningen kommer desto lugnare kan man jobba. Risken om vändningen kommer för sent är att man blir piskade att vinna flera matcher i rad och det kan ju skapa ytterligare stress. Jag skulle tro att det kommer att krävas minst 65 poäng för att slippa kvala, så det är viktigt att poängen börjar trilla in nu.

F.ö. så ska jag och frugan upp till arenan idag och jag kommer att göra vad jag kan för att heja fram en seger idag!

Idag vinner Hv med 6-3. Såg faktiskt bra ut förra matchen mot saik trots resultatet. KOM IGEN NU HV!!! :mrgreen:

Jag har med en possetiv känsla fast det hade jag emot Saik också och det gick ju som det gick

Tycker fortfarande femmorna är konstiga, man har värvat Sterling för att vara en ledande spelare, låt han spela i en ledande kedja då ?

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

1st Line
33. Fälth, Elias
20. Pilut, Lawrence
4. Nilson, Marcus
71. Karlsson, William
91. Jämtin, Andreas

2nd Line
22. Petrasek, David
6. Fantenberg, Oscar
8. Beach, Kyle
9. Krog, Jason
72. Carlsson, Patrik

3rd Line
5. Larsson, Johan
73. Johansson, Stefan
26. Holzapfel, Riley
21. Johnsson, Johan
29. Sterling, Brett

4th Line
27. Williamsson, Jesper
23. Strandberg, Sebastian
90. Brithén, Ted
28. Bengtsson, Anton

Extra Players
79. Lindström, Johan (RW)