Omgång 12: HV71 - Frölunda HC

OMGÅNG 12 2013-10-12 16:00
Matchen sänds på

Läget i HV71:

Serieledande Skellefteå AIK blev en för svår nöt att knäcka för HV71. Slutsiffrorna skrevs till 5-0.
HV71 spelade återigen en match där laget hade svårt att få in pucken i mål. Trots att man under långa tider spelmässigt höll jämna steg med serieledande Skellefteå, kunde Skellefteå vinna med hela 5-0.

• Jag tycker vi gör en av säsongens bästa matcher. Det kanske låter konstigt när siffrorna är så stora, men 4-0 kommer i tom bur och 5-0 på straff. Men vi får kämpa väldigt hårt för att göra mål och får ingenting gratis, sa HV-tränaren Ulf Dahlén efter matchen.

Det enda glädjande Ulf Dahlén sa efter matchen till Cmore Sport var att både Andreas Jämtin och Oscar Fantenberg är tillbaka i kommande match emot Frölunda. Återstår dock att se om Jämtin kan väcka ett lag som verkligen allt går emot för just nu.

Andreas Jämtin om comebacken:

• Hur känns skadan just nu?
– Ingenting. Allt har gått som man önskar, säger Jämtin.

• Hur har det varit att tvingats vila när laget haft en del problem?
– Jag hade hellre valt att vara med ute på isen, men jag vet att vi kommer vända den här trenden och jag är säker på att i slutändan av säsongen så har det här stärkt oss som lag att gå igenom en sån här period.

• Hur ser du på kritiken mot er, Wesslau, Dahlén?
– Självklart befogat mot oss som lag. Vi hade större förhoppningar om att göra en bättre start, men glöm inte bort att det är starten av serien vi pratar om. Vi ska kunna komma tillbaka starkare som lag efter den här inledningen. Både Wesslau och Dahlén ger verkligen allt och lite till där nere i omklädningsrummet på träningar och matcher. Ingen skugga ska falla på någon av dom. Kan vi knyta näven i fickan och visa prov på ”mental toughness” så ser jag en ljus framtid.

Hur är det att äntligen få kliva in i säsongen då?
– Ja, hur fan känns det det? Kanon, säger Jämtin.

Källa:HockeyExpressen.se

Elias Fälth om morgondagens match:
[url]http://www.hv71.se/artikel/43627/[/url]

Källa:HV71.se

Skadelistan:

Johan Davidsson(långtidsskadad)
Mattias Karlsson(långtidsskadad)

Läget i Frölunda:

Även Frölunda förlorade sin match mot Leksand på hemmaplan med 1-2. Trots massivt spelövertag och en del farliga chanser lyckades Frölunda bara göra ett mål och laget föll med 1-2 efter att ha haft en puck på målllinjen i slutsekunden. Deras enda mål gjordes av Mats Roselli-Olsen, och var hans första mål för säsongen.

Mer information och laguppställning kommer under matchdagen.*

32 [b]Gustaf Wesslau /b
37 Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
20 Lawrence Pilut (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
71 William Karlsson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
22 David Petrasek (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
9 Jason Krog (CE)
8 Kyle Beach (RW)
3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
5 Johan Larsson (RD)
29 Brett Sterling (LW)
21 Johan Johnsson (CE)
26 Riley Holzapfel (RW)
4:E FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
28 Anton Bengtsson (LW)
90 Ted Brithén (CE)
23 Sebastian Strandberg (RW)
79 Johan Lindström (RW

Största frågan inför denna matchen är om det är Dahlén som står i båset eller någon annan? Hur som vill jag att samtliga inne i ladan så väl på isen som på läktaren ska ge 110 % hela matchen.

Grattis Pawhlen, du har redan ni lyckats få in ditt UD hat, vi känner till det.
Största frågan är väl om vinsten kommer? Om publiken kommer? Om Jämtin och Fanten verkligen är med?
Men nej, du skall älta redan.

Lade upp denna matchtråd tidigt pga vi ska kunna, i alla fall försöka se framåt och inte se bakåt, även om det just nu känns skit . Men med lite sömn och en ny dag kan vi börja ladda om och ladda upp inför denna matchen. Då banne mig vill jag se ett heltaggad HV71 som kör 110% i minst 60 minuter.

Samma här, därför är allt gammalt ointressant.

Jo, Pawhlen Dahlèn står i båset på lördag om inte helvetet frusit till is. :wink:

Grisar kan ju tyvärr inte flyga :unamused: :wink:

Däremot kommer det kännas så oerhört skönt när vändningen kommer (OM den kommer vill säga)

Sant, lika bra att släppa och gå vidare direkt. Inget vi kan göra åt det ändå. Analysera kan vi göra hur mycket som helst, men det är inget som kan få matchen ogjord. Nu är det som det är, detta är den bittra sanningen. Bara att bita ihop och gå vidare. Vi är HV71, vi ger aldrig upp.

Tror faktiskt Jämtin kan tillföra väldigt mkt i laget när han är med. Nu jävlar ska HV bara vinna! Publiken kommer garanterat.

Om Wesslau och David Petrasämst sitter på läktarn
Finns det chans på poäng!

Nu får du fan ge dig med ditt Dahlén hat. ALLA vet om det och se framåt istället.
Otroligt jobbigt att läsa samma inlägg om och om igen.

Vacker matchtråd igen KungKeno. Bra jobbat.

En sak som jag är väldigt intresserad av inför lördagens match är hur Dahlén/Forsberg kommer formera backparen.
Fantenberg kommer med all säkerhet att spela på lördag vilket gör att en back kommer att få hoppa tillbaka ett snäpp.
Ska man vara objektiv och endast se till spelarnas prestationer, vilket jag tycker att man ska göra, så bör Pettan få börja som 7:e back. Han är helt klart den backen som underpresterat allra mest och har “tjänat ihop” en bänkning.
Får inte Johan Larsson en större roll nästa match så skulle jag bli väldigt besviken. Han har verkligen spelat till sig en plats och förtjänar att få en riktig chans. Johan är just nu ett antal nivåer bättre än David. Byt plats på Johan och David och låt han få chansen i PP. Han har ett riktigt bra skott som han borde han borde få använda oftare.
Det troligaste är att dock att Dahlén kommer att matcha ihop Fantenberg och Pettan som andra backpar vilket betyder att Williamsson troligen kommer att få agera bänkvärmare samt att Larsson kommer få minimalt med speltid.

Själva spelet mot SAIK tycker jag inte det var några större fel på. Det var den sista skärpan/effektiviteten vid avsluten som saknades samt att man släppte in ett par tveksamma/oturliga mål.

Du hur jävla nöjd är du med Krog hittills? Eller någon annan av alla som underpresterar just nu? Vi har kollektiva problem av modell större. Man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Alla måste med på båten!
Krossa vf

Det enda jag med säkerhet vet är att det åtminstone inte kan bli sämre.

Kämpa!

Beschäft: #91 Andreas Jämtin lirar mot Frölunda.

Wunderbar!!

Skönaste beskedet denna säsong

Kul kille. Verkligen.

För övrigt tror jag man har goda chanser till poäng på lördag, om man bara kunde klämma in första målet nån gång - vilket är lite av nyckeln nu när det går tungt. Att alltid alltid jaga - oavsett om man börjat matchen bra eller ej tär extra på ett redan sargat psyke. Samt att jagandet gör att man blottar sig än mer bakåt.

I saik-matchen spelade man faktiskt jämnt, i flera stunder t.o.m bättre än saik, i princip fram till deras olyckliga 3-0 mål. Både 1-0 och 2-0 kom när hv hade varit det bättre laget.

Tackar, kul att höra. Fortsätter gärna i samma anda, oavsett hur det går för vårt älskade HV71. Allt för vårt älskade lag och för oss fans :smiley:

Det gör ont i HV-hjärtat just nu men VI SKA vända på det här, förstår att folk är frustrerade upp över öronen men nu behöver laget oss mer än nånsin. Nu fyller vi KA, skriker oss hesa och lyfter taket. En sak är säker och det är att det finns en kille som kommer köra genom sargen om så behövs för att laget ska vinna - 91:an är tillbaka!