OMGÅNG 12 2013-10-12 16:00
Matchen sänds på
Läget i HV71:
Serieledande Skellefteå AIK blev en för svår nöt att knäcka för HV71. Slutsiffrorna skrevs till 5-0.
HV71 spelade återigen en match där laget hade svårt att få in pucken i mål. Trots att man under långa tider spelmässigt höll jämna steg med serieledande Skellefteå, kunde Skellefteå vinna med hela 5-0.
- Jag tycker vi gör en av säsongens bästa matcher. Det kanske låter konstigt när siffrorna är så stora, men 4-0 kommer i tom bur och 5-0 på straff. Men vi får kämpa väldigt hårt för att göra mål och får ingenting gratis, sa HV-tränaren Ulf Dahlén efter matchen.
Det enda glädjande Ulf Dahlén sa efter matchen till Cmore Sport var att både Andreas Jämtin och Oscar Fantenberg är tillbaka i kommande match emot Frölunda. Återstår dock att se om Jämtin kan väcka ett lag som verkligen allt går emot för just nu.
Andreas Jämtin om comebacken:
• Hur känns skadan just nu?
– Ingenting. Allt har gått som man önskar, säger Jämtin.
• Hur har det varit att tvingats vila när laget haft en del problem?
– Jag hade hellre valt att vara med ute på isen, men jag vet att vi kommer vända den här trenden och jag är säker på att i slutändan av säsongen så har det här stärkt oss som lag att gå igenom en sån här period.
• Hur ser du på kritiken mot er, Wesslau, Dahlén?
– Självklart befogat mot oss som lag. Vi hade större förhoppningar om att göra en bättre start, men glöm inte bort att det är starten av serien vi pratar om. Vi ska kunna komma tillbaka starkare som lag efter den här inledningen. Både Wesslau och Dahlén ger verkligen allt och lite till där nere i omklädningsrummet på träningar och matcher. Ingen skugga ska falla på någon av dom. Kan vi knyta näven i fickan och visa prov på ”mental toughness” så ser jag en ljus framtid.
• Hur är det att äntligen få kliva in i säsongen då?
– Ja, hur fan känns det det? Kanon, säger Jämtin.
Källa:HockeyExpressen.se
Elias Fälth om morgondagens match:
[url]http://www.hv71.se/artikel/43627/[/url]
Källa:HV71.se
Skadelistan:
Johan Davidsson(långtidsskadad)
Mattias Karlsson(långtidsskadad)
Läget i Frölunda:
Även Frölunda förlorade sin match mot Leksand på hemmaplan med 1-2. Trots massivt spelövertag och en del farliga chanser lyckades Frölunda bara göra ett mål och laget föll med 1-2 efter att ha haft en puck på målllinjen i slutsekunden. Deras enda mål gjordes av Mats Roselli-Olsen, och var hans första mål för säsongen.
Mer information och laguppställning kommer under matchdagen.*
32 [b]Gustaf Wesslau /b
37 Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
20 Lawrence Pilut (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
71 William Karlsson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
22 David Petrasek (RD)