Omgång 12: HV71 - Leksands IF

[size=150]HV71 - Leksands IF[/size]

Revansch för den klena insatsen mot Luleå vill nog alla HV spelare ha mot Leksand tisdag kväll.
En förändring från Luleå matchen är att backen Dylan Reese är tillbaka från avstängning.

Shl: shl.se/play/video/14726477

Lif inför match: leksandsif.se/artikel/474xaiuoa-30ead/

J-Nytt: jnytt.se/article/reese-lovar … ck-direkt/

Lindbom inför match: hv71.se/artikel/7515aiupa-3i … sand-hemma

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Bara jag som har en olustig känsla inför matchen ikväll? Tror inte de blir så lätt som många tror… HV har en tendens att underskatta lite sämre lag. Tyvärr… Jag hoppas naturligtvis att HV kommer ut i ett rasande tempo ikväll och verkligen trycker ner Leksand fullständigt… Viktigt dock att få utdelning snabbt…

De har ingen Alsenfelt som kan stå på huvudet och inga riktiga spetsspelare så jo det blir vinst.

Idag vill jag se HV krossa Leksand fullständigt. Sen hur matchen slutar skiter jag i. Jag vill se det där fulländade spelet man för det mesta spelar och mot ett lag som Leksand som alla har spöat skiten ur borde rimligtvis 11-1 spegla hur bra HV är i år. Så det vore inte fel att få se en riktigt storkross igen. Vill inte se att man ger dom nånting den här matchen. i hockey gäller det av vara skoningslös om man ska vara bäst. Man får inte tycka synd om motståndarna för det kommer inte de göra när de har vänt matchen. Kör över Leksand med ett glatt spel ikväll utan att vara kaxiga. Med stil helt enkelt så Leksand tänker WOW vilket bra lag.

Efter Luleåmatchen så tycker jag vi fans förtjänar en sån här match. framförallt nu när det faktiskt skulle kunna vara möjligt från HVs sida med tanke på hur bra man kan vara i år.

Drömde inatt att Christoffer Törngren gjorde ett makalöst mål mot Leksand och var outstanding där ute. dessutom spelade han med Christensen och Sandberg. och den kedjan gjorde jävligt mycket mål och hade lekstuga där ute. När jag tänker på det så skulle det nog funka rätt bra då jag tycker på Sandberg och Törngren verkar ha bland det bästa spelsinnet i laget i passningar och mottagningar transportera puck mm. Men jag samtidigt så skulle nog inte Lias få den utvecklingen han har haft och Tedenby skulle säkert göra en sämre säsong. så det tar ut varandra lite.

O
Orolig för samma sak

Laine skulle verkligen behöva vakna så att vi får en fungerande 2a kedja.

Jag längtar tills Önerud är tillbaka , för jag tycker Laine inte är värd att få stå i andrafemman …
Det skulle nog göra honom gott att slippa pressen som han verkar ha på sig nu…
För en Laine i form hör självklart hemma i en andra line , men tycker han tar för mycket felbeslut nu…

HV pp spel är hur dåligt som hälst för tillfället

Hv är ruskigt ineffektiva…på de lägena de haft måste det bli mål…

Nära, nära…

Jaha, är det en “sådan” match igen. 50-10 i skott men inget går in.

4-5 “där-ska-det-vara-mål”-chanser hittills. Dax att hänga en nu.

PP. Dax att hänga en nu.

Men nu måste vi ju göra mål!

Sämre kan det inte bli…

Det ska va Stenis :slight_smile:

äntligen

Började få en dålig magkänsla

Äntligen! Stenlund! Det var viktigt för det kunde/borde stått 4-0 vid det här laget, med tanke på att det är spel mot ett mål.

Hoppas det släpper nu

Jaaaaaaaaa!!! Stenlund!!!