Omgång 12: HV71 - Rögle BK

[size=150]HV71 - Rögle BK[/size]

Nu är det dax för en seger för HV71 som har en tredje match
hemma på raken, förluster i dom första två men vi säger tredje
gången gillt va? Skador på två backar i matchen mot ÖHK, Berglund
borta för säsongen och Yttrell borta en tid. Det börjar tunnas ut
rejält i leden hos HV71.

jnytt.se/article/berglund-s … rta-lange/

jnytt.se/article/sa-agerar- … sbeskedet/

hockeysverige.se/2017/10/20/ … ck-skadad/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Rögle vinner komfortabelt med 1-5. Raset är ett faktum.

Bli rik - spela 1-5 med oddsen 289.55

Gunnarsson står eller har jag läst fel?

Nu kanske jag övertolkar detta lite, men kan det tänkas innebära att man är nära en lösning med honom långsiktigt? Eller är det bara så att man vilar PW lite igen eftersom han inte lär vara helt i form? För annars känns det dumt att spela Gunnarsson om PW ändå är hel och Malmö vill ha tillbaka Gunnarsson. Då är det ju mest rationellt att få in PW i matchform.

Vinst ikväll ett måste, vid förlust är det tyvärr riktig kris i vårt kära hv 71.

Även om vi förlorar vill jag se ett kämpande hv som spelar för klubbmärket, senaste har det sätt så jävla lojt ut. Visst jag köper man ej spelat ihop sig och man har skador men man har de som utsäkt och därmed kämpar man ej fullt ut känns det som. Nu måste de visa vilken karaktär detta lag har? Vill de bita i det sura äpplet eller kommer de sticka huvudet i sanden?

Jag hoppas på det första men är tyvärr osäker. Man visat alltför ofta motsatsen. Visst man gör nån bottenmatch då och då men nu har det vart för många på kort tid. Och i kombo man tappar allt direkt vid lite motgång, vid 1-2 insläppta sen rinner de iväg med typ 3-4 mål inom 5 minuter allt för ofta hittills. Förra året hade man en helt annan kämpa glöd och heder det har man inte iår, det måste de kämpa för att få

Junior,

I en intervju sa Sylvegård att de helst inte vill ha tillbaka Gunnarsson. Då de redan har det välbeställt på målvaktspositionen. På samma sätt så meddelade Hult att HV inte behöver Gunnarssons tjänster ifall PW och Linus är hela. Förmodligen står han pga att HV vill vinna matcher och PW släppte 6 puckar mot Örebro senast. Sen kan ju PW behöva vila idag också precis som du säger.

Viktigt att försöka hålla sig borta från utvisningsbåset idag. Rögles PP såg väldigt bra ut senast (även om det varit skräp i början av säsongen). Jag har stor respekt för Aaltonen i den spelformen.

Jag hoppas att man försöker ta ett steg tillbaka och täta till bakåt idag och ligger lite lägre i forechecken. När spelet inte kuggar i så blir laget för långt, då 1-2 forwards kliver på för aggressivt.

Jaha, Sylvegårds kommentar hade jag missat helt och hållet. Hult vill nog inte säga så mycket oavsett om man jobbar på en lösning att behålla Gunnarsson och skicka PW eller inte.

Ett lag som hittat självförtroende och form mot ett lag som är både ur form och skadesjutet. Får väl hoppas på lite trendbrott idag.

Äckliga C More petar Hv från omröstningen i mest framgångsrika förening på 2000-talet till förmån för fusklunda.

Som nån skrev ovan, vill också jag se ett Hv som KÄMPAR.
Sen spelar resultatet ingen roll just idag.

Kom igen nu Hv. Ge allt!

Ganska säker på vinst idag då Gunnarsson vaktar kassen…

Tycker det är rätt att spela Gunnarsson, han har varit mest stabil i år av målvakterna tycker jag, blandar mindre.

Sen undrar man ju över alla skador.

Jag hatar slumpen i den frågan. Nåt är galet.

Håller med. Särskilt eftersom det är samma visa år efter år. Något är galet.

Börjar ju bra…

JP skrev att HV gjort klart med en spelare under matchen, mer info skulle komma. Någon som vet vem?

Problemet är att han inte verkar bli kvar. I så fall är det viktigare att få i gång PW, framförallt mot motstånd som är sämre.

eliteprospects.com/player.php?player=15735

Där ser man. Spännande. Kan absolut ingenting om grabben, men välkommen!

Det som är intressant med alla nordamerikaner i Europa är att alla verkar vilja prestera sitt absoluta max nu när de faktiskt har chansen att spela OS. Hoppas denna killen känner lika dant.

Edit: Jag känner mig ganska dum som inte kollade HVs hemsida också.

Lance Ward…

Kan du skicka nån länk. Nyfiken och framförallt vem som skrev.

Till tweeten?

twitter.com/JPsporten/status/921730536636342272