Omgång 12: HV71 - Rögle BK

Tycker det är helt uppenbart att det är seriens för närvarande två sämsta lag som möts. Chansfattigt och med svagt till mycket dåligt passningsspel. Det ända som är sämre än passningsspelet är puckmottagningarna. Mer kamp än lir. Symptomatiskt för matchen att HV får en jättechans att göra 2-0 som man schabblar bort precis innan Rögle får en halvchans som Gunnarsson tappar in och så är det 1-1 istället.

Jag är glad om HV tar poäng idag. Sett till matchen är det väl 50/50 för att det blir så.

Nja. Det skall vara utvisning för filmning på Lerg. Om man faller som han gör, utan tillstymmelse till att lindra fallet och tilllåter huvudet slå i isen, då betyder det att man fått en sådan smäll i huvudet att man tappat kontrollen över kroppens förmåga att skydda sig. Det betyder hjärnskakning, eller stor risk för det. Killen reser sig och spelar nästa byte. Enda möjliga anledningen som jag ser det är att han filmar. Skulle varit en tvåa på bägge i så fall. Inte mer.

Persson har det kämpigt.

Ja, tycker han tagit flera felbeslut idag, blir livsfarligt när spelet vänder.

Jaaaa Stenis! Denna femman har varit bra idag!

Gooooott Stenlund och framförallt Tedenby. 2-1 enkelt.

Stefan Elliott klar för hv

Finns redan en tråd :wink:

Bra och rejält jobbat Ullström.

Varför står ingen framför mål?

Trodde Figren skulle vara placerad där, vad är annars hans roll i 1a PP?

Blir bara bättre och bättre!

Att snacka lite skit och va skön. Göra så att det blir en härlig stämning.

Nej jag är av exakt samma uppfattning. Men jag förstår mig uppenbarligen inte på HV-hockey anno säsong 17/18.

Teden, det måste vara den dummaste utvisningen idag.

Helt enig :exclamation:

Ok sorry

Otroligt svårt för HV att ta vara på sina chanser. Noll självförtroende.

Äntligen lite kämpaglöd!

puh