Omgång 12: Södertälje SK - HV71

[size=150]Södertälje SK - HV71[/size]

HV71 möter Södertälje på onsdagskvällen på
bortaplan.I senaste matchen blev det seger
mot BIK, så hoppas HV fortsätter på vinnarspåret.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

När mitt hopp var ute i går försökte jag trösta mig med att det var kanske precis det här de behöver för att “vakna”.
Förhoppningsvis gör inte segern att de tar dagens och kommande matcher med ro.

Blir det Gunnar i kassen idag? Tycker inte han är så himla dålig egentligen. Särskilt inte på Allsvensk nivå.
Hur många poäng gör Forsberg idag? jag säger 4, 2+2

hockeyallsvenskan.se/play/v … autoplay=1

Värmer upp lite…

Haha, satt precis och kollade på det där! något som är riktigt kul att se är glädjen efter målen. Saknade det lite förra året :smiley:

Det är någonting oerhört tilltalande med Foppa efter att han satt sin straff i straffläggningen och håller ögonkontakt med hemmastå så länge efter.

Hoppas på bättre påkoppling från start.

5 av dem 6 senaste matcherna har inte varit bra spelmässigt. Något som man behöver ta tag i nu under uppehållet. Många spelare har tappat ödmjukheten och försöker sig på saker i tron att “det löser sig”, det kommer inte hålla i längden så länge spelet ser ut som det gjort på slutet.

Hoppas verkligen på att man kommer ut och är med från start ikväll, annars går vi på uppehåll med förlust

Matchen i kväll kommenteras av C Mores tråkigaste röst…phuu. Och varför skickas Jönköpingsdomaren Fredrik Rönnberg återigen till en bortamatch för HV71? Väldigt, väldigt konstigt.

jaha, då sitter man här… å där fick de ihop ljudet oxå…

Ja, man hoppas ju på rejäl uppryckning idag… återstår att se om gårdagens knappa seger tas som “vi måste lyfta oss” eller " äh det löser ju sig alltid." Hoppas på der första.

blir det inte tre poäng blir jag sne

Var bättre utan.

mycket

Trodde många av experterna skulle tippa SSK med tanke på hur stora problem HV hade igår kväll

Södertälje rosade inte direkt marknaden igår heller när de blev nollade av AIK.

sista matchen innan uppehåll, bara köra på för fullt 100, bör finnas mycket energi kvar i tanken på HV spelarna.

Baserat på gårdagens resultat så är ju tippen rätt rimliga.

konstigt att ssk’s gula färg är så ful, när HVs är så fin… :question:

Tycker HV ändå är mer på tårna idag än igår