Omgång 12: Södertälje SK - HV71

Vård av puck, avvägningarna och spelet utan puck Mycket bra. Fortsätt såhär!

Stor skillnad från igår. Första 10 exemplariskt spel enligt mig.
Fokuserad forecheck och backcheck därmed får våra backar lite mer tid.
Vill återigen lyfta Emil Andrea. Så sjukt bra!

… tårögd blir man när Huhtala kastar sig över bajskringlan som skall ge sig på foppisch efter målet.

SSK-spelaren tycker att de gör en bra period. Som SSK-supporter bör man nog känna en viss oro då. SSK är tveklöst det sämsta laget HV mött i HAS hittills.

Kul ändå att det är lite folk på läktarna. HV är nog riktigt bra för HAS. Tyvärr är väl inte HAS lika bra för HV…. :confused: Hoppas sejouren här blir kort. Helst så kort den kan bli.

påminn vårt lag att när de möter vita hästen på bortaplan, att inte släppa in något mål, för det var den mest cringe-skapande mål-jingel jag någonsin hört… jag tvingades gå ifrån sändningen, på samma sätt som min då tolv-åriga son brukade göra när det hånglas på film…

Kan man få en liten resume av första perioden?
Kom in först nu.
har LAGET spelat bra eller?

hyffsat. Kunde allt varit lite mer tryck på mål, men en bra bortaperiod, relativt sett. Har inte tillåtit ssk att göra något alls.

Huhtala och Andrae är de som stuckit ut i det fina laget. Sen förvisso foppisch som gör det han är bäst på.

Kom hem lite sent och startade matchen i slutet av perioden, höll på att somna direkt av kommentatorn…

Tackar för det NU Kör vi på resten av matchen :smiley:

Ser ju bättre ut än igår, men det beror ju mycket på att motståndet är avsevärt sämre. Man håller i pucken lite mer och spelar med större säkerhet. Däremot så är det uppenbart att det saknas ett grundspel och det kan man ju öva på i en match som den här. För det kommer kosta på sikt om man inte hittar ett bra grundspel. KIK t ex hade ett jättebra grundspel som medgav att de litar på varandra och kan spela med hög fart. Grundspel kan ersätta individuell skicklighet och tvärtom. Men att ha båda är riktigt farligt, så jag hoppas att det är det HV kommer att ha framåt vårkanten.

Precis. Bitvis i vart fall.

Verkar var dåligt slipat i SSK. De ramlar ju för fan hela tiden!

hv äger det mest nu … mest publiken :laughing:

vi äger inte detta pp…

Hade önskat lite hårdare driv på kasse. Inte läge att börja spela som om men leder med 10 kassar än…

Ytterell dräller nåt makalöst med pucken. Likadant igår. Han gör definitivt bra saker, men han dräller som sagt något makalöst med pucken.

vi behöver ett mål

Känns rätt lojt idag.

Ofattbart att det bara är 0-1, med tanke på hur otroligt dåliga SSK är.