Omgång 12: Timrå IK - HV71

[size=150]Timrå IK - HV71[/size]

Timrå och HV71 ligger på samma poäng i tabellen men HV ligger
på en elfteplats med bättre målskillnad. Under lördagen ska det
göras upp i NHK Arena - där är allt annat än seger icke godkännt
för HV efter alibimatchen mot Mora i Torsdags.

Jnytt: jnytt.se/article/sa-gar-hv- … tennappet/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Från JP betalvägg:

Laguppställningen inför morgondagens match:

[i]Ytterell kommer få fortsatt förtroende mot Timrå då laget ställer upp med samma uppställning som mot Mora.

– Det vi kan påverka ligger framför oss inte bakom oss. Det är viktigt att inte fastna i det som har varit säger Johan Lindbom.[/i]

Fy fan.

Det är helt omöjligt att bedöma denna situation. Är det bra att de slåss för att det behöver rensas ut? Är det dåligt för att det är ett tecken på systemkollapsen? Kommer de skärpa till sig framledes och kämpa som djur för att de är förnedrade? Kommer de skita helt i att kämpa för att de är förnedrade och inte ser någon framtid?

Helvete. Allt jag vet är att jag hoppas och tror på vinst.

Det som är jävla mysko är ju att matchen mot Lökers var nog bland det bästa jag sett dom spela på väldigt länge, och då svider det ju extra hårt när det matcherna efter är fullständigt tvärtom. Måste ju vara inställningsproblem för vi har ju bevisligen fått bevittna att dom kan spela på högsta SHL nivå. Men vad är det då som brister? Träningsdos? Peppning från coach? Lata spelare? Men fel på spelarna kan det väl inte vara eftersom Hult enbart har värvat spelare med ”rätt karaktär” lol

Någonting är fel i laget, slåss man på träningen är det för att man inte mår väl. Frustration som ledningen har ansvar för. Har själv spelat innebandy i 15 år och märkte att när spelare var ur balans så gjorde man inte gemensam match utan individuell och då satte man inte laget före jaget.

Att spelare ryker ihop, och ibland slåss, på träning är inget ovanligt. Varken i HV71 eller i andra lag. Jag har sett många träningar genom åren och har sett flera “slagsmål”. Senast jag såg det hända var senaste guldåret då Törngren och Adam Almquist rök ihop rejält. Jag ser det som ett Sundhhetstecken, faktiskt.

“Sundhhetstecken” - veckans bästa! :slight_smile:

+1 :exclamation:

vinst idag är ett måste annars tror jag topp 6 för iår är kört…

Klart vi kan nå topp sex. I mina ögon är dock tre poäng nödvändigt om Lindbom och Lillis ska få vara kvar.
Nu är det bara slutspelsmatcher fram till uppehållet. Minst tio poäng är ett krav.

de såg likvärdigt ut förra säsongen o alla satt lugna i båten att de vänder och de gjorde de aldrig och vi hamnade på efterkälken hela säsongen. Nu måste vi hänga på topp 6 för o ha en rimlig chans att vara med i matchen om topp 6 utan att behäva konstant jaga

Med den stämning som piskats upp så här tidigt på säsongen så känns det som om alla förväntar sig en avgörande kvalmatch för nedflyttning ikväll. Självklart är det inte så illa men samtidigt är det ju engagemang och känslor som ligger i botten av allt intresse för lag och lagidrott från åskådarplats, så dessa känslor är viktiga att bemöta, både från spelare som förening.

Jag är lite ledsen över att jag själv kommer missa denna match, och ert sällskap här på forumet då jag långt tidigare accepterat en middagsbjudning.

Sköt om er, och sköt er. Jag vill inte behöva komma tillbaka och städa upp likt efter förra matchen. Det är ok att vara besviken, men man kan göra det snyggt, givet att det går åt helvete ikväll.

Jag tror i vanlig ordning på storvinst.

Onwards and upwards!

Samma kedjor som sist, man byter iaf målis. Hoppas nr 5 får speltid, tycker det är ett hån annars.

Ja vi får verkligen hoppas att nr 5 spelat istället för nr 66 idag. Dom matcher det sett bäst ut är när defensiven suttit vilket gör att offensiven får mindre det jobb och foka på sitt

problemet är ju de såk likadant ut vid samma läge förra året sa de är ingen fara vi kan förlora hur mycket som hälst nu på hösten för de spelar ingen roll för de är i slutetet man skall vara som bäst attityden. Visst man skall vara som bäst i slutet men om man sätter sig i en dålig sits som gjorde förra året så spelar de ingen roll för man har ingen chans o visa de för man är redan borta ur leken. Därför ser jag denna som viktig match, förlorar vi denna har vi 3 raka förluster och får en otrolig press inför nästa match att vinna. vinner vi denna får vi go i laget igen och ger oss chansen att vinna resten av matcherna inför uppehållet och ge oss häng på topp 6

Laget mot Timrå:

Förlust ikväll och HV ligger näst sist…det får inte hända.

Usch, hemska tanke :frowning:

tror inte folk inser hur dåliga hv är förtillfället varför folk är rädda för missad topp 6 och ev kvalserie