Omgång 13: Brynäs IF - HV71

Ja säkert inte utan anledning :exclamation:
Att en så erfaren spelare skulle säga något taskigt i mot domaren i ett sådant läge håller jag för osannorlikt :exclamation:

Nä, jäklar vad trötta HV blev efter 3-3.
Efter det var det Brynäs för hela slanten.
De såg riktigt alerta ut, medans HV inte uträttade någonting alls.
Nada.

Ni som gnäller på domarna:
Tänk på att hockey har blivit en bedömningssport, med en svag och medioker domarkår.
Alldeles för mycket godtycklighet och utrymme för domarnas egna känslor.
Hade gärna sett en hockey med färre och tydligare regler.

Nåja. Pw var bäst. Trots allt.
Nya tag på lördag.

Egentligen är hv inte sämre än Brynäs. Det som fälld avgörandet idag var dåligt försvarsspel, svajig målvakt och framförallt dålig disciplin.

true.

Nja, topplag är nog att ta i. Topp 6 får nog ses som realistiskt.

Jag saknar #11 och framförallt #28 som kan avlasta boxplay. För ska vi fortsätta ta så här mycket utvisningar behövs dom!

Försvarspelet höll inget vidare klass från laget ikväll, såg väldigt tamt ut. Lite synd att Hv ska alltid dala under matcherna så.
Sen måste ju PP börja komma igång igen, inte ett pp mål senaste 3 matcherna.

Jag tycker att de flesta lag spelar sämre när det tar ut målvakten. De spelar ofta ett nervöst spel. Så även idag av HV. Vid tekning i offensiv son i sista minuten kan det funka men annars tror jag att spelarna gör det bättre med det vanliga femmanna spelet.

Reflektioner efter dagens match

1. PW visar återigen att han inte är en förstamålvakt. Han pallar inte att stå majoriteten av alla matcher. Var lagom virrig idag och förutom ett par tavlor stod han för flera märkliga ingripanden. När Söderström är tillbaka vill jag se ett betydligt mer jämnare matchande dem emellan. Det skulle nog göra gott för både PW och Söderström.

2. Varför envisas Lindbom med att rulla på sju backar? Hansson är direkt dålig och förtjänar inte speltid. Tycker det märks på Pilut och Borgman, som båda gör det bra, att det saknas kontinuitet i deras backpar. Låt dem lira alla byten tillsammans.

3. Skadorna till trots, men vad för fingertoppskänsla visar Lindbom upp när han matchar Laine och Hansson (2 poäng på ett tjugotal matcher tillsammans) i andra PP. Det tar ju direkt stopp så fort andralinan spelar pp…

4. Lundh och Rahm har höjt HV på ledarsidan men jag är fortfarande väldigt tveksam till att Lindbom fortsätter med vissa grejor som vare sig funkade ifjol eller idag. Är han verkligen den coach vi behöver? Med det sagt, här ska ingen sparkas. Jag bara ställer frågan.

Alltid lika tråkigt att förlora men det är ju skillnad på att förlora o förlora. Om det hade varit förra året hade det blivit 6-1 till Brynäs när Hv inte är på topp. Lägstanivån är väldigt mycket högre. All visste med att efter den starten så skulle det komma en “svacka”. Det viktiga är att man ändå vinner kanske hälften av matcherna i en svacka!

Sen är det intressant att Hv inte kommit upp i samma fart som innan det lilla uppehållet. Nån som vet hur träningen såg ut då? Man ja ske körde hårt fys så att man ska orka hela säsongen o på så sätt fått en dipp för att peaka senare?

Tror även att vi saknar Bengtsson/Abott mer än man tror. 4:e kedjan må vara bra men de var inne på 3 mål bakåt idag, saknas stabilitet där. Uppehållet kommer lägligt :slight_smile:

Men först vinst på lördag!

Nä det hade varit fantastiskt med proffs domare typ sådana dom har i NHL.
Som det är nu verkar det vara som att dom drar lappar i en hatt.
Dock hade HV förlorat ändå ikväll…

Ja de märks att vi saknar bra boxplay spelare, Christensen var till exempel inne idag i bp och spelade vilket så klart blir lidande för offensiven.

Herregud…

Vilken jävla plattmatch, förra årets HV stod på isen!
Några saker bara…

Domaren. Betar av den direkt. Ville helt enkelt att br**s skulle vinna, i Willes ära.
*Divingen som leder till Lias utvisning är löjlig. Om Arla fick 5000 är den värd ungefär 68300 kr.
*Våran LAGKAPTEN ska inte ta en utvisning för abuse, då är man ingen kapten. Hur många abuse har vi f.ö denna säsongen?
*Boxplay. Total kollaps efter att Önerud blev skadad. Träna!
*Andra perioden. Igen. Är vi för otränade så vi inte orkar åka den längre vägen till båset?
*PP. Stendött…
*PW. Inget vidare ikväll heller å har inte varit speciellt bra alls de senaste. Å andra sidan har han ingen som flåsar honom i nacken så wy bother?

På lördag ska skjortjäveln stå rätt ut, full fart från nedsläpp å kör över dem.

Jag hatar br***s mer än allt. Dessa förlusterna är inte ok.

Forza HV!

Mer eller mindre enig. Framförallt med att målvakterna ska matchas hårt med varandra. Jag förstår att man försöker få igång Laine och Hansson, men snälla någon de gör ju inte mkt rätt just nu. Bänka dem nån match snacka med dem om vad de måste utveckla.

Är ingen expert men visst måste det finnas bättre sätt att spela försvaspel…

Jag har bara en sak att säga om den här matchen. Jag hoppas vi slipper Daniel Winge resten av SHL-matcherna mot Brynäs
aftonbladet.se/sportbladet/h … 2220272.ab
gd.se/ishockey/shl/brynas-on … d#Ishockey

ok så då var oddsen inte stora att HV skulle vinna idag med både Winge & Andersson :exclamation:

Var det nån mer än jag som la märke till att domaren vevade X antal gånger för mål när Brynäs gjorde 3-3 eller om det var 4-3. Vevade mål 3-4 gånger bestämt trots att ingen hade ifrågasatt? Väldigt märkligt. Vet att det var någon mer situation han vevade loss ordentligt som om någon skulle ifrågasatt hans beslut tror det var i samband med en HV-utvisning. Inte en HV-spelare i närheten av domaren.

Nästan så man kan tro att att han tänkte Det är mål för Brynäs yes yes yes yes när han vevade. Verkade väldigt känslostyrd i alla fall den här matchen och det syntes tydligt på kroppsspråket och det bådar för det mesta inte gott för den ena laget vilket var HV idag.

Lindbom var arg och Sjödin höll med - men argast av dem alla var Martin Thörnberg själv.
– Jag är ganska chockad faktiskt. Jag och Adam åker ihop i sarghörnet, jag hade ett pissigt byte och var så jävla less. Jag skrek: Fan vad less jag är. Då tyckte väl domaren att jag slängde en blick mot honom och han tog väl åt sig, säger han.
expressen.se/sport/hockey/sh … -horribel/

Återigen usel insats av domarna och skärpning på er domarkåren.

Japp. Kanske kan vissa här på forumet börja inse att kritik mot domarna inte är detsamma som att skylla på domarna.

Domarkårens standard ÄR under all kritik. Nivån är sjukt låg. Att konstatera det är inte detsamma som att säga “varje gång HV förlorar så är det domarnas fel”.