Omgång 13: HV71 - Brynäs IF

Nu hoppas vi på en seger!!

Och en ursäkt från HV71 till HV fans
som stöttade HV på plats i Sundsvall:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hv71-Brynäs 5-1
Tedenby

måste vinna annars är säsongen körd

:open_mouth: Lite väl alarmistisk… Riktigt så illa är det inte, jag är nöjd om de spelar bra. Men, visst är det oroligt och man är ju rädd att Brunäs skall passa på att hitta formen…

Dessa två lag var i sm-final för inte så länge sedan…

ligger näst sist vinner vi 3 raka nu så har vi chans att ligga hyffsat till under uppehållet men förlorar vi denna ser jag större chans att vi har 6 raka förluster inför uppehållet

Vad talar för seger efter de tre senaste insatserna? Inget!
Det har sett krampaktigt ut och ingen kedja som visar vägen direkt heller med hårt jobb o mycket tacklingar när det går tungt!

Någon kedja måste ju ta ansvaret med den biten och visa övriga att det gäller att ta efter.
Att tro PP ska lossna har jag tyvärr gett upp då Lindbom/Lundh är inne på sin 3:e säsong utan att ha löst den knuten.

Men å andra sidan så kan väl vi inte bli sämre som Lindbom sa i en interjuv efter Timrå.
Men nu gäller det att alla starka karaktärer visar upp sin karaktär när det blåser som mest! För det dräller ju av karaktärer eftersom hela laget är uppbyggt effer det!

Idag vill jag se alla kedjor trumma på som det ska se ut på hemmaplan i Kinnarps! Motståndarna ska inte få en lugn stund i första 10min!
Var längesen man fick uppleva det och med all kraftsamlingen laget har haft så förväntar jag mig inget annat idag.

Kedjorna är här. Känns sådär.

Nisse borta. Ytterell spelar.
Hela havet stormar i kedjorna.
Brukar sällan sluta väl då.

Do or die för Lindbom/Lillis ikväll.

NU JÄVLAR!!!

Skönt iaf att man splittrar på lite folk… kan knappast bli sämre.

VARFÖR ÄR INTE NISSE MED!?!?!?!?!?!?

Omkastning i kedjorna,Ytterell platsar tydligen på 6 backar, är Nisse A petad skadad eller sjuk? Gör inte HV första målet blir det tokpisk. Magkänslan är tyvärr bedrövlig.

Nisse borta är ju ett tungt avbräck. Han får aldrig riktigt komma igång känns det som. Sedan väldigt mycket förändringar i femmorna, vilket kan väcka laget, men känslan är väl sådär. Dock kul att se vad Figge kan hitta på i en mer producerande omgivning. Hyfsad speed i hans kedja med Tedenfart och Ljungh. Ikväll är det bara 3 poäng som gäller!

Att Nisse är borta ser jag inte som ett avbräck. Helt ärligt, jag tycker han varit riktigt kass efter att han kom tillbaka från sin hjärnskakning. Alla klagar på Ytterell hela tiden, men att jättedyre Nils Andersson är klappkass match efter match är inget folk reagerar på. Därmed har jag inte sagt att Ytterell är jättebra, men han är i alla fall inte sämst av backarna. Om Nisse är sjuk, skadad eller petad vet jag inte, men är han petad är det ok. Bara att hoppas att han snart hittar tillbaka till sitt rätta jag.

Han har ju knappt fått komma in i det och behöver givetvis kontinuerlig speltid för att kunna spela på sin topp. Han är en klassback, men måste ju få hitta sitt spel.

Riktigt dålig magkänsla inför kvällens match… vi måste få första målet… annars tror jag vi förlorar. Vi har inte självförtroende eller ork att hämta upp underlägen.

Nisse petad? Skadad? Sjuk?

skitkass uppställning, Ytteräll går före Feheravry, Nisse borta (bänkad?) Wännström i en defensiv formation ne detta blir storstryk

Wow hade inte väntat mig att Linbom skulle kasta om kedjorna fullständigt, återstår vad det ger för svar men lite märkligt att splittra vår enda kedja som funkat elr?
Önerud-Gustafsson-Johnsson låter intressant men är det smart att flytta ut vår bästa tekare på kanten?

Nisse har vart väldigt medioker helt klart. Inte ett dugg konstigt med en markering i form av petning.

Nisse “vilar” enligt JP. Om “vilar” inte är skadad är det skandal.

Visar om inte annat än att Lindbom/Lundh är desperata och har tappat det. Bådar inte gott för framtiden.