Omgång 13: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda[/size]

Det var låga odds på att universum skulle kurs-korrigera HVs glädjeraket. Från att ha siktat mot stjärnorna så körde raketen med full fart rakt in i månen.
Nu är det viktigt att vi inte tappar fattningen, kommer tillbaka och gör en bra insats mot fisklunda. Vi kommer inte vinna alla matcher, men vi borde kunna kämpa alla matcher. Förutom “kämpa” så borde “mål” ligga högt på Tommys önskelista, något han även pratar om i klippet nedan, då han i vanlig ordning identifierar ett par saker som han just nu (!) har fokus på. Jag får känslan att det han identifierar i intervjuerna före match, är sådant vi redan diskuterad ad nauseam här på detta forum, but I digress.
Hur man åtgärdar målskyttet när man inte har annat än brunkare i truppen, det är en fråga vi kanske inte löst ännu här på forumet, men det hoppas jag Tommy har listat ut. Vikten av att göra första målet verkar vara en av hans grejor, men den punkten ligger inte enbart i våra händer.
Tydligen hade både Legga och Boedker utgått under matchen i träsko-hålan, men är spelbara imorgon. Vesel är uppsatt på skadelistan enligt länken: “dag till dag”.

[size=150]Tommys tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Vill bara säga 2 saker. 1 Dina matchtrådar håller hög klass. 2 krossa frölunda

Oerhört viktigt idag, det krävs nog en lite annan attityd.

Man borde börja vinna för att komma ikapp räddningsplankorna LHC, MIF och OIK.

Jag kan se matchbilden framför mig. HV71 visar tydligt att dom är påkopplade. Dom åker mer skridskor, kämpa och sliter. Får iväg en del skott men spelet överlag hade önskat mer, HV71 får ingen utdelning och en bit in i första perren kommer 0-1 i baken som ett brev på posten. Hoppas jag har fel.

Hjalmarsson med på matchgenomgången imorse… :exclamation: :question:

klart han, som alla skadede, bänkade etc.

Och spelande :wink:

Lite måste man få drömma…

Hoppas att Emil Andrae skärper sig för hans agerande på 0-2 målet var under all kritik - kolla gärna videon på SHL-siten.

Han har helt klart talang, men får inte agera på det sättet att åka ned i ena sarg-hörnet och låter en spelare vara helt ensam framför mål.

Hjalmarsson behöver nog komma in i laget snarast när det ser ut på det sättet.

Andrae var likadan förra året. I början av säsongen var han riktigt givmild innan han hittade rätt avvägningar. Jag är säker på att Andrae kommer att vara landslagsback i vår. Men man måste ge honom en chans att misslyckas på denna nivån också.

Det enda problemet är att HV inte har råd med att spelare som Andrae och Vigneault får mycket förtroende innan de hittat rätt fokus och avvägningar. Men jag tror på båda två i slutändan.

Gött att Vesel är med igen :slight_smile:

Måstematch tycker jag. Sen otroligt dåligt av Nubben att inte hittat en forward ännu. Telefonen var ju så het att han fick nobba NHL spelare :unamused:

Kommer det nåt lär det väl komma under matchen som senast. Samtidigt känns det mer osannolikt ju längre på säsongen vi kommer. Borde väl redan dykt upp nåt kan man tycka.

Kämpa hv!!

Ja, Andrae underpresterade även i inledningen av förra säsongen. Trodde drömmen om hans talang hade försvunnit där ett tag. Hoppas han hittar rätt även den här säsongen. Och att han kan prestera jämnare över tid sen, kanske om Hjalmarsson kommer in som mentor.

Kul att Vesel är tillbaka, och att han spelar med Forsberg. Kul att Fisker-Molgaard är med igen också.
Är ju rätt tveksamt när man har ett lag med namn som Matson, Hansson, Lindbäck utspridda i 1-3 linorna, när man dessutom redan har bröderna Davidsson där bakom. Samt när en sån som Nättinen inte når upp i nivå högre än 4e-kedja, och Gunnarssons form känns starkare än Ortios.

Men, skit i det. Nu gäller att ta 3p bara. NO PLAY, JUST WIN!!!

Svårt att se på bilderna vad som hände…

Vad hände? Ser ju ut som att Matson åker in i lindbohm

Ta den här chansen nu då…

Skjut för fan…

Med ett sånt här uselt PP förtjänar man nästan att åka ur

Så lätt :smiley: