Omgång 13: HV71 - IF Troja-Ljungby

Matchstraff på Bertov?

Klockren tackling! Pajasnivå på domarna.

Tycker inte den ser så farlig ut men eftersom Troja-spelaren blev groggy så måste den ha tagit i huvudet.

Mycket lär tala för att Bertov får MS tyvärr. Bertov går inte för att tackla honom mot huvudet utan snarare kroppen

Känns som han träffar med armbågen i huvudet dock inte något medvetet…

Nu är backsidan helt åt helvete…

Bertov verkar inte det minsta förvånad, så han vet nog precis vad han gjorde. Jag har aldrig gillat Bertov, en som alltid sätter jaget göre laget.

Håller inte med andra här hade det drabbat en HV spelar hade jag blivit ilsk som fan.
Om då någon hoppar in en sådan takling.

Helt rätt bedömning. Inte den smartaste utvisningen av Bertov men jag är inte överraskad att det är just han!

++

Den här backen HV kollar efter behöver nog infinna sig rätt omgående, för Bertov lär bli avstängd nu i iaf 2-3 matcher

Tycker bara tacklingen gick lite fel, gillar initiativet av Bertov att trycka på där men kunde gjort det lite bättre.

Håller med, inget konstigt med ett matchstraff. Har ogillat värvningen av Bertov sen han kom och är fortfarande förvånad att man inte gjort sig av med honom.

Trist med Bertov. Och inte det vi behövde just nu. Verkar ju inte direkt som att vi har tillräckligt bra junisar för att fylla på de hål som uppstår.

Annars. Väldigt trevligt att se Lindbäck med Davidsson-bröderna. Måns känns verkligen som ett perfekt komplement. Större frågetecken kring Matson-kedjan som nu med Kokkonen som tredjelänk mest känns som en brunkarkedja. Här skulle jag vilja se Netterberg på chansen. Fattar inte riktigt varför han inte fick fler matcher bredvid Önerud och Matson. Hela kedjan producerade ju då.

Det där var inget vidare bra BP…

HELVETE ATT VI INTE FÅR UT DEN DÄR…

Tack så djävla mycket BERTOV :imp:

Det höll i 4 min och 59 sek. Helt ok BP i min bok.

Skulle vi av någon anledning torska eller tappa poäng den här matchen så faller vi på eget grepp. Först Holms bjudning och sen Bertovs matchstraff. Utöver detta tycker jag HV gör en rätt bra match.

Önerud har varit förvånansvärt anonym senaste matcherna.

Davidsson gästade Svenska Spels egna lilla program “Studio Oddset” igår och han nämnde lite grann det här med att det är väldigt många nu i laget som börjat fuska (vilket är lätt när man vunnit mycket) och det räcker för att man ska tappa poäng även i HA

Det är alldeles för många i laget som fuskar och har så gjort sedan matchen mot MoDo borta