Omgång 13: HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF

Knätoffsar. Jag avskyr knätoffsar, allmoge, hembyggdsgårdar och traditioner.
Inget av det är värt ett skit. Det gamla mögliga skall ut och bort. Mot mögel rekommenderas en välavvägd blandning av bensin och tändsticka. Ingen kan leva på urgamla meriter och ingen bör glädjas åt det som var om man inte fixar att leva upp till det som är. Det kan vi inte just nu. Det har förvisso inte Leksand kunnat på 50 år och så illa behöver det ju inte bli för oss, det finns grader i helvetet, men just nu ser det mörkt ut.

Ilska är lösningen. Att vara förbannad är en ynnest. Vårda och styr känslorna mot insats, aktion och handlingskraft. Bit ihop och ta i. Gapa och skrik. Vi kommer ingenstans med självömkan och bitterhet. Så låtom oss blåsa över dinosaurieföreningen vars fans enbart återfinns i kategorin “rullatorburen ungdom”, och sikta mot toppen … av bottenskiktet. Låt verkligheten överträffa dikten och resultatet vida överträffa xGF.

Vi hinkar ölbärs och hytter med nävarna framför våra skärmar och tangentbord. Framgången återfinns i utandningsluften från glädjevrålande strupar. För vi är HV71fans, de bästa och numera mest ilskna av fans. Går det inte vägen, ja då finns alltid bensin och tändstickor tillgängliga för att tända hoppet och bränna bort det unkna och det gamla.

Mot tre ljuva poäng, kamrater i misär!

Victor valsar

FORZA HV71!!

11 gillningar

Aaaaaaaaaahhh. Allt kommer gå åt dalarna!
(Med reservation för att vi kanske ändå vinner denna match)

Jag testar det här med prostatatism igen. I kväll vinner vi.

2 gillningar

Jag är förbannad. Nu är det fan nog, nu får de ta tag i skiten. Proppa Elvenes. Tunnla Justin Kloos.

2 gillningar

VINN BARA VINN

1 gillning

Proppa Elvenes blir sjukt knepigt ikväll.
Han är sjuk.

4 gillningar

Jag har sagt upp Tv4play och kommer således inte se matchen. Vinner vi tänker jag inte börja prenumerera igen förrän december. Jag tar den smällen.

2 gillningar

Blir Scream på Laserdisc för att fira Halloween. Tittar in i tredjeperioden och skriver elakheter om AB när han inte plockar målvakten i PP och tvåmålsunderläge så har jag iaf gjort mitt.

LETA UPP HONOM, SÄTT IN EN BRÖSTVÄRMARE!

3 gillningar

Här är ännu mer bensin på hatbrasan:

4 gillningar

MINA ÖÖÖÖRON OCH ÖÖÖÖGON - GE MIG BENSINEN!!!

4 gillningar

Ställer vi upp med samma linor som de senaste matcherna så blir det ännu en hedersam förlust.
Kom igen nu Blomman.
Våga gå hårt på truppen, ner på folk.
3 linor ffs.
Det är allvar nu.
Våga vinna!

2 gillningar

Kan vi få se ett HV71 som är påkopplat från nedsläpp till att 60min står på klockan idag.
Fattar inte hur svårt det ska vara att steppa upp till nedsläpp och komma ut som tokar.
Vi har kommit ut som blöta hundar och blivit överkörda rent spelmässigt hemma vilket aldrig ska vara OK!

Blomman tar på sig det varje gång men någon gång måste han väl nå ut innan första 20 är spelade.

Har dålig magkänsla idag.
Men det har jag haft hela veckan pga vintertid.
Dessutom sjukt blåsigt idag ute och värre skall det bli.
Måste nog hitta en ölbärs för att komma tillrätta!!
:beer:

1 gillning

Bara lugn… himlen är mulen och vinden ligger på…

2 gillningar

Ang med tro?

Jag har också en dålig känsla, men idag är jag åtminstone på plats i arenan och får se förfallet på nära håll.

Känns dock som att tåget går om man inte vinner dessa matcher och det höjer ju pulsen lite.

Sen är ju öl alltid gott, alltså även på en förlustmatch. :slight_smile:

3 gillningar

Ingen stakke idag :heart_eyes:

9 gillningar

Vita käppen på bänken!

4 gillningar

Vem är 27 Davidsson?

1 gillning