Omgång 13: HV71 - Luleå HF

Deras skridskor krockar ju precis innan pucken far mot Bromés skridsko, så han får ju en spark på sin skridsko av HV-spelaren, tyvärr.

1 gillning

Inte alls enig.
Han glider in i honom.
Ytterst tveksamt till att den kraften får en tvärställd skridsko att fara iväg 20-30cm.
(jo, jag fattar att han har vikten på andra benet)
Men men, det är ok att tycka olika.

Skulle tittats på i vilket fall som helst.

1 gillning

Det är klart man tycker olika, så är det ju.

Jag hade själv hoppats på en spark, såklart, men men.

Fick svar på detta i Sanny & Svensson idag. Något jag själv inte visste heller, alla mål som görs videogranskas i situationsrummet.

När det blir mål i en arena ropas det ut i situationsrummet, “mål Jönköping”.
Då svarar de ner till Jönköping med typ “Jönköping avvakta”.
Finns det inget att anmärka på så tar det bara några sekunder, annars tar det något längre tid. Om de hittat något som ska bedömas så tänds lampan i sekretariatet och domarnas uppmärksamhet påkallas för att göra en extra bedömning. Så situationsrummet har alltså kikat på det och konstaterat att det inte finns en tydlig sparkrörelse som träffar pucken.

5 gillningar

Tycker det här sätter fingret på något som varit ett problem med HV de senaste säsongerna.

Att man tycker man förtjänar poäng. Jag fattar det ur ett psykologiskt perspektiv. Dvs man kan inte grotta ner sig för mycket i de dåliga resultaten. Samtidigt blir det farligt när man börjar snacka om att vi inte får det vi förtjänar. För i slutändan spelar inget annat roll än poängen. Börjar man tycka att man spelar så pass bra att man borde ta poäng, fast man i realiteten inte gör det, så är risken överhängande att man nöjer sig med låg nivå och dåligt spel (som alltså inte ger poäng).

En balansgång helt klart.

6 gillningar

Jag lägger mig helt platt här.

Det är en spark, helvete.
Måste ha suttit och tittat utan glasögon eller något.
Kollade igen nu (noggrannare antar jag?) och det är ju jävligt märkligt att det inte blev något av det.

5 gillningar

Här har du en annan vinkel från Luleås egen video.
Solklar spark.
Sött när Engsund nuddar framme vid tårna på skridskon och hela benet far iväg.

3 gillningar

haha fan där är de ju fan jättetydligt att det är spark

3 gillningar