Jag tror Modo och Malmö hamnar där
Är det bara jag som tycker det här gnabbet är lite uppfriskande och roligt? Känns som ligan har blivit så polerad de senaste åren.
Det är inte så mycket “råttet är mågat” och öppet trashtalk längre. Det gav en dimension ytterligare (inom rimliga nivåer såklart…)
Förresten. TV4 måste ha missat att Tedenby bänkades i slutet på 2:a. När målet gjords var Tedenby redan ersatt av Hugo Pettersson. TV4 tog honom till intervju i pausen och ställde frågan:
– Det känns som din kedja med Reber och Brännström, det känns som ni är pigga i kväll?
En märkbart irriterad Tedenby svamlade ett svar:
– Ja men …ja … visst … kanske. …det får andra avgöra. …ja.
Var ju kanske norra Europas sämsta kommentator…
fisris, om jag får be?
Tycker att nästa match skall kedjorna se ut så här:
AP Reber luoto
Borgy kero brännan
Teden tilka lenc
HP Lindbäck junior
Fast Modo spelar bättre än vad de visar, de har ett helt annat lyft i deras offensiva spel, nu är de sjukt ineffektiva därav de ligger där de ligger.
Ett exempel från gårdagens match. 1-1 målet son Reber gör. Det är ju så man måste spela hockey, ta pucken till mål. Inte spela i hörnen.
Skolboksexempel. Mer sånt tack.
Vågar man ta det jobbet, orkar man, vill man?
Håller med dig. Så gör han ofta, den unge Reber. Jämför med OSL som bara håller sig 1 m från sargen, ner i hörnet och bakom mål.
Han kommer bli ruskigt bra den killen.
Han är klok på isen. För mig är han topp 4 bland forwards i denna trupp.
På tal om OSL… Han har väl fått sina chanser snart va.?
Den här valda man alltså att inte titta på.
Lysande.
Det positiva är väl att vi inte har förlorat mer än en enda match med mer än 1 mål, om man räknar bort såna som görs i öppen kasse. Sen om det beror på att vi är med i matcherna eller att vi är lätta att spela av matcher mot låter jag vara osagt, men Tikka ut och OFM in känns ju som ett byte som skulle kunna generera lite poäng om marginalerna fortsätter vaa så små.
Gick in på sajten “hockeysiffror” och ofta är det just 1 xg (expected goal) som skiljer mellan oss och motståndarna.
Rätt intressant och gå in där och se för varje match hur det sett ut med expected goals.
Vi har väl i stort ungefär den utdelning vi borde ha - så jag håller med de flesta andra om att värvningar är nödvändigt.
Men det gäller ju att få tag i RÄTT spelare, vi har ju sett hur det gått hittills så att ta in en ny Tikka på 3 år vore bara ytterligare ett sänke.
Det är inte alldeles lätt med värvningar däremot - Day såg ju jättebra ut enligt analytikerna på hockeypodden och kanske kan han bli jättebra - men han har inte levererat riktigt ännu. Dock hade han en del fina offensiva grejer förra matchen förutom den första blundern.
Krävs väl att han säljs innan han börjar leverera på allvar
Var väl en spark i brynäsmatchen också där de ansåg att sparkrörelsen kom efter vilket var idiotiskt eftersom skridskon träffade pucken i början av sparkrörelsen. En tåfjutt i fotboll börjar inte med en lång pendlande rörelse…
“Orsaken” till att vi bara förlorar med uddamålet stavas Dichow och Ahlnefelt.
Hade inte de två spelat på den vansinnigt höga nivån de gjorde så hade siffrorna sett ut som inledningen gjorde med Monten vid rodret!
M a o…truppen är som förra året.
Tränarbyte har inte förändrat något.
Ny SC har inte förändrat något.
Vår ökenvandring kvarstår
Skandal… man såg på reprisen på tvn att det var solklar sparkrörelse!!
Men klart man inte granskar det. Krävs att man tappar balansen en meter från sargen med en motståndare bakom sig för att dom ska granska det.
Suck
Fast foten hamnar väl i rörelse på grund av kontakten med HV-spelaren? Så tycker iaf jag, tyvärr ingen spark.
Du menar att hans högerfot får massa fart för att HV spelaren glider in i honom?
Tycker det är en väldigt tydlig spark.
Men det är ju inte där “skandalen” ligger.
Att man valde att inte titta på det.
Det är en “skandal”.
Där är jag enig med Dig. Det borde granskats.
Fransson tycker man förtjänade 3p.
Tyvärr är det inget man färdtjänar utan man måste upp i nivå helt enkelt. Gå och tycka synd om sig själva hjälper inte.
Man måste helt enkelt mer in i skiten. Men bara Luoto och Reber som visar det.
Då vinner man inga matcher.