Omgång 13: HV71 - Rögle BK

5-2 till HV71, Fasth 3, Kolan och Nilson.

KÄMPA HV!!

Lägger mig lågt och säger 2-0…
Wesslau står på skallen å motar varenda puck, Krog ger HV ledningen å Snöret hänger det andra i öppen bur.

  1. Gunnarsson, Jonas
  2. Wesslau, Gustaf

1st Line
22. Petrasek, David
25. Karlsson, Mattias

  1. Sandberg, Filip
  2. Davidsson, Johan
  3. Ledin, Per

2nd Line
6. Fantenberg, Oscar
55. Fernholm, Daniel

  1. Rakhshani, Rhett
  2. Krog, Jason
  3. Fasth, Jesper

3rd Line
46. Trygg, Mats
5. Luoma, Mikko

  1. Nilson, Marcus
  2. Karlsson, William
  3. Carlsson, Patrik

4th Line
33. Fälth, Elias
27. Williamsson, Jesper

  1. Dyk, Sebastian
  2. Johnsson, Johan
  3. Kristiansen, Tommy

Ser mycket bra ut det här.

Då vet vi vem vi ska skylla på om det blir förlust ward :wink:

Äh, finns en standard där… Förbereder tre texter där jag skyller på Louma, Carlsson eller Trygg så är de bara att posta om de skiter sig.

tror han syftar på det onödiga målvaktsbytet som Dahlen envisas med att göra hela tiden

trance: Du läser mina tankar :wink:

Absolut, förstod de. Och jag pekade mer mot att det finns en standard.

Själv tycker jag att det är bra att Gunnarsson står idag, Wesslau lär ju stå på måndag mot FHC och på onsdag mot FBK

Skämtar ni eller? Tycker ni seriöst att det är onödigt/dåligt att Jonas står idag?
Jag tycker att det är helt rätt beslut utav Dahlén. Det gäller att ha “igång” båda målvakterna ifall något skulle ske.
Dessutom så kan man knappast lasta Jonas för förlusterna mot Modo och LHC, tvärtom. Han har varit HV71’s bästa spelare i de matcher han spelat. Sedan så måste han ju få spela för att kunna växa in i “Elitseriekostymen”. Han blir ju knappast bättre genom att agera båsöppnare hela säsongen.

Jag sa aldrig att jag tyckte det var dåligt. Jag tycker tvärtemot att det är jättebra att han står, svaret till Ward var skrivet med ironi samt att laget precis som du säger spelade skitdåligt särskilt mot MODO, det sämsta jag sett på mycket länge

Haha, jag skrev inte att jag syftade på ditt inlägg :stuck_out_tongue:

:blush:

Om man har Sveriges bästa målvakt, låt honom då stå om han vill. Han vet ju bäst själv om han kan stå eller inte. Efter att ha vilat i 4-5 dagar så har jag svårt att tro att han inte skulle vara mentalt förberedd inför denna match. MEN ska man sätta Jonas i kassen så ska det vara mot någon av dessa 4 bottenlag…

Ska vi inte spela matchen först innan… :wink:
Har en mycket positiv känsla att vi vinner stort.

Ska bli jätte roligt att Filip Sandberg får lira igen jag tyckte han kom in som en orädd frisk fläkt sist han spelade!

Helt rätt att Gunnarsson får stå med. Som sagt bägge ska ju hållas igång samt hålla hela säsongen konkurans är ju bara positivt för bägges utveckling!

Jag säger 5-2
Krog
Rhett
Nilsson
Tommy
Fasth

Gustav Wesslau vaktar målet.

Dessa utvisningar ibland blir man tokig

Lite irriterat idag

Pang 1-0 av Petrasek :smiley: :smiley: :smiley: