Omgång 13: Luleå Hockey - HV71

5+GM för Holzapfel??
Ni som såg det, var det rätt dömt??

Den va långt ifrån solklar. Han går ju på kropp tycker jag.

Dommarskandal

Jag tycker personligen att Fransson släpar mer med sitt ben än vad Holzapfel sätter ut sitt. Han ska tackla kropp, Fransson släpar med sitt ben, Holzapfel touchar överkroppen och träffar benet.

Sitter ju nån jävla Luleåsupporter som kommentator med…fan vad jag är less på att dom inte kan ta fram opartiska kommentatorer.

Är det så fult? Pärla rakt i bröstet samtidigt som Fransson står jävligt lågt å knät får ta tyngden…

Förjävla orutinerat att inte hålla igen benet… matchstraff var kanske lite att ta i men utvisning är de ju…

Jag tyckte det mer var en kollition men är kanske enögd fler åsikter kommer säkert

Ifall vi klarar 5 min BP:et så kan det vara en sådan där liten grej som vänder en hel säsong. Spelarna behöver självförtroende.

Vad håller backarna på med? Både Fälth och Fantenberg bara ger bort pucken gång på gång.

Dessutom tycker jag att det var onödigt av Holzapfel. Men det kunde räckt med en 2 minutare.

sjukt billigt matchstraff, fransson hänger ju ut benet själv och svänger in. ska man vara en tvungen att kasta sig undan bara för att han inte har någon självbevarelsedrift?!

Han siktar på kropp men Franson försöker vika undan o Holzapfel träffar han med benet, solklar 5+20 även om den ej var avsiklig

Håller helt med! Inte alls avsiktligt från Holzapfel. Det tar ju illa, men det beror mest på att Fransson viker bort från situationen i tacklingsögonblicket och benen slår ihop.

5+20 är väldigt hårt dömt.

HV har två man bort pga hjärnskakning i förra matchen och ingen av dom två situationerna renderade i ens 2:or. Domarbedömningen i år är minst sagt svajig!

Jag fattar inte. Jag ser den igen och igen. Det är ju Fransson som går bredbent. Trääpplet ger honom en klockren bröstvärmare och båda är bredbenta eftersom de svänger. Bådas ben är lite i fara och Fransson drabbas hårdast i 50/50-situationen.

Eller är jag helt enögd? Har tacklande spelare större ansvar än puckföraren? Om det hade tagit värre på Riley, skulle domslutet gått åt andra hållet då?

// JV

Då hade det förmodligen klassats som “olyckshändelse” :unamused:

Solklart matchstraff tycker jag.

Tycker utvisningen var solklar,otroligt onödigt,massa slarv,tur att Wesslau är tät.

Radiosporten tycker att de borde varit en 2:a och att GM var väldigt, väldigt hårt.

MYCKET STARKT HV!!!

Tycker f ö att HV har startat matchen bra. En hel del individuella misstag som vanligt, men ändå. Man markerar och checkar bättre idag än på länge.

Detta måste ha gett grabbarna självförtroende att klara 5 min i BP