Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71

Känns som en klassiker denna säsongen. Vi spelar kasst första femton för att sedan vara det bättre laget sista fem. Hoppas det fortsätter så, för då brukar vi vanligtvis vinna.

DIF kändes farligare och jag tycker HV kommer billigt undan med bara 1-0. HV hade nån chans i slutet av PPt, men det var jävligt klängigt från DIFs sida vilket domarna tydligen tillåter ikväll. Iaf från ett håll…

Bilden är helt ok på min tv, möjligtvis att den är sämre via dator.

Usel start av HV, men betydligt bättre sista 10 minuterna. Detta vinner vi - lita på mig :slight_smile:

Ok spel i sista delen av perioden.

Djurgården krigar på. Och som någon annan sa, så är det verkligen 452 fasthållningar.

Vi måste skjuta mer när läge ges. Och vi spelar fast oss med usla och för långa byten.

Bra analys av Laine.

vad har de egentligen för kriterier för att bli ensamkommentator på sugmore? Dagens kille verkar enbart ha dialekten stockholmska som enda kvalifikation. Jag stör mig mest på uttalandet: “Önnerud som är ny från Modo i år” vilket är ett tecken på att karln kanske kan addera “innantilläsning” till kvalifikationerna… fast resten saknas… kunskap för att nämna en halvviktig del…

Klockren analys av Laine :slight_smile:

skitmål. nu kommer hv.

Hoppas man fortsätter som i slutet på andra.

Måste verkligen hyfsa till bytena i den här perren med.

Kör så att det ryker!

Lite för sömnig förstaperiod från HVs sida, måste upp med aggressivteten, och låta pucken gå snabbare inte hålla den för länge.

Slarvet fortsätter i andra. Man måste rycka upp sig ordentligt om det ska bli seger ikväll…

Enda positiva är att vi bara ligger under med 1 mål…

Avslaget just nu med fördel Djurgården. Något måste hända snart annars förlorar vi denna matchen.

Forza HV!

Herregud va dåligt de är. O då är inte ens Djurgården särskilt bra.

Vi har inte ett enda skott på mål i andra. Inte bra.

där har abbott laine ensam framför målet, men inte fan kan han få till en relativt enkel flipp-pass till mitten… det är precis som någon smörjt in pucken med hv-superglid.

oj, va lojt vid den chansen av tedenline…

Ingen ordning i passningsspelet. Antingen går passen inte fram annars så missas mottagningen. Ser dock bättre ut i andra. Man är mer i anfallszon än i första. Lite mer skärpning i puckhanteringen så hänger det nog en balja snart.

bra av campoli… nån som går på mål.

Kom hem precis till 2a p Har det sett lika skitnödigt ut i första :question: :question:

Att det tar nästan 30 minuter innan en forward skjuter ett skott på mål säger väl det mesta om HV’s spel…