Omgång 14: Färjestad BK - HV71

[size=150]Färjestad BK - HV71[/size]

Omgång 14 för HV spelas i Karlstad mot FBK.
Färjestad är en ynka poäng före HV och det kommer
nog bli en riktig värdemätare för HV71.

Fredagsträningens uppställning:
Målvakter:

Jonas Gunnarsson, Hugo Alnefelt och Adam Åhman (tränade i röd tröja).

Backpar:

Nils Andersson-Markus Lauridsen.

Eric Martinsson-Johannes Kinnvall.

Emil Johansson-Didrik Strömberg.

Jesper Williamsson-Christoffer Persson.

Kedjor:

Filip Sandberg-Linus Fröberg-Linus Sandin.

Martin Thörnberg-Joakim Andersson-Christoffer Törngren.

Alexander Bergström-Axel Holmström-Anthony Camara.

Simon Önerud-Christian Sandberg-Oscar Sundh.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Tror tyvärr denna matchen blir lite för tuff för oss. Känns som vi haft en del medstuds på sistone.

Att vinna mot färjestad gör jag dock mer än gärna, helt klart äckligaste laget i SHL.

Två lag i medgång, kan bli en av säsongens bästa match.
Jag vill ha bra fight framför FBKs mål så ger vi backarna tid att sätta upp ett PP. Nisse, Lauridsen och Thörnberg målskyttar.

spännande match men väldigt svår match. Kan de vara SHL:s bästa offensiv mot SHL:S bästa defensiv som möts?

lets get ready to rumble

Härligt om Thörna får chansen igen!

Nu har det gått tillräckligt många matcher för att sätta floppstämpel på Ikonen. Brynäs kanske kan va intresserade efter usel start?

Ikonen ut - Thörnberg in, tycker inte Ikonen varit dålig mest varit anonym, men helt rätt att in Thörnberg som säkert är spelsugen, kan ge lite mer i tyngd i kedjan med Andersson/Törngren.

Tycker Lillis och tränarstaben gjort helt rätt de senaste matcherna.

Först Lill-Sampa in bredvid Sandin och Fröberg. En kedja som såg riktigt bra ut sist.

Och nu Thörna in i stället för Ikonen.

De anklagas ibland för att sakna fingertoppskänsla, allt som oftast helt befogat. Men nu tycker jag de faktiskt visar just det.

Edit. Idag räknar jag kallt med förlust. Men det hade jag gjort oavsett om HV varit ett topplag eller bottengäng. FBK borta är en grymt svårt uppgift. Räkna alltså inte med några avgå-inlägg från mig om HV spelar skit och förlorar ikväll :wink:

Förluster får man räkna med i en serie över 52 omgångar. Det är inte FBK borta en lördag man nödvändigtvis måste vinna.

Med det sagt hoppas jag självfallet på seger och att Thörna får göra en riktig kanonmatch.

Har en bra känsla inför ikväll. Hv kommer med bra form och bra självförtroende. Tror på 3p om det inte blir en massa onödiga utvisningar.

Gillar att HV71 på sin officiella Twitter skrivit Önegud hahaha :smiley:
Helt rätt att Ikonen är 13e. Bör snart ha spelat sig helt upp på läktaren permanent om inte han blir märkbart bättre i närtid.
Tror #88 i Brynäs skadade sig idag.
Försök få Brynäs att ta över Ikonens kontrakt.

Kinvall saknas ikväll. Petad?

Hade ju varit kul att vinna idag med tanke på hur det gick senast. Men jag är nöjd om det blir poäng idag.

Laget mot skinnväst:

“Önegud”, medveten felskrivning? Någon gud har han inte varit i år direkt.

Kinnvall petad elr sjuk/skadad?

Kinnvall är petad i kväll, vilket är helt rätt enligt mig. Han har inte varit bra i egen zon de senaste matcherna. Det lär bli mycket tryck mot HVs mål i kväll, så då kanske Persson är att föredra.

Skinnvästarna på bortaplan, det är nog den svårast uppgift man kan få just nu. En bra defensiv med snabba spelvändningar och en storspelande Gunnar i mål, då kan det bli poäng. Hoppas Thörnberg får näta, för min del kan Ikonen fortsätta på läktaren.

Föredrar iallafall Kinnvall i PP före Persson :laughing:

Nää det menar du inte… :sunglasses:

så nu kör vi

där kom de… ouf va färjested sväller över hv