Omgång 14: Färjestad BK - HV71

FBK krymper ytorna på ett föredömligt sätt vilket leder till att HV har oerhört svårt att få igång något passningsspel.

Kom ju in till ett friläge i alla fall. Behöver nog sitta om vi ska vinna en sån här match.

Tycker ändå det är jävligt märkligt att göra förändringar i ett vinnande lag. Gunnar som var så bra förra matchen borde fått stå. Märkligt.

2 missade frilägen…

Bra! Viktig reducering. Och återigen är det Holmström som är framme!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

viktigt

JAAAAAAAAAAAAAAA

Mkt viktigt mål! Kämpa

Härligt :laughing:

Nice! Kanske våran väg in i matchen.

Min stream har kvalitet som en hamsterpaj-video från 2004 och fryser varannan minut. Otroligt värt 449 kr i månaden.

Ser avsevärt mycket bättre ut efter målet. Bra press där man hittar varandra i anfallszon.

Och en väldigt viktig räddning av Alnefelt!

Så har det bitvis varit för mig sen 5-6 åt tillbaka.
Klagomål brukar generera 1-2 gratis månader…
Skulle hellre se att Cmore löser problemet en gång för alla.

Jag hatar Färjestad, dess okunniga fans och hela Värmland.

Man ser! Så fort HV får press på FBK och lite längd i anfallen så börjar FBK göra misstag.

Tumme upp!!

HV gör en rätt bra första period. Första 10 var fbk klart bättre. Efter 2-0 kom faktiskt hv in lite i matchen och gör 2-1. Överlag var fbk bättre än oss men vi är helt klart med i matchen.

Vem fan gör inte det?
Jag sambon och våra barn kollade Fbk mot Brynäs i Gavlerinken här för ett tag sedan. Fbk vann matchen. Efteråt står några mindre begåvade fans och hetsar och hånar alla som går förbi. Slutade med rejäl tillrättavisning av polisen…
Hög iq osv…

Hittills tycker jag HV haft det bättre spelet…

FBK med lite flytmål medan Holmström missade en jättechans …

Borde väl egentligen vara HV som skulle leda med 2-1, men ibland studsar pucken inte rätt väg …

Linköping har 2-0 borta mot Lakers…Dax att läsa lite på Lakejernas forum, det muntrar upp en regnig lördag :slight_smile: