Omgång 14: Färjestad BK - HV71

Väntad förlust ikväll och väntad förlust mot Luleå i nästa omgång. Bottenstriden, här kommer HV!

lämna WO för resten av säsongen och acceptera Allsvenskan så vi fans slipper se denna skit. För Allsvenskan är de enda som kommer sluta med denna säsong ändå

HV skapar noll. Fbk skapar en chans - mål.

Japp, tur att Rahm är nöjd.

Så länge alla är nöjda så blir det nog bra, eller?

fbk går på 1 tiondels fart o ändå vinner bekvämt över ett hv som spelar helt klart över sin förmåga

Man undrar ju ändå. Ett helt lag så fullständigt värdelösa. Inte en enda spelare är ju värd sin egen vikt i vatten ens. Hur lyckas man få till det så? Borde vara ett forskningsuppslag för Linnéinstitutet.

Ja :unamused:

Jag är,inte nöjd :cry:

hv backarna står i gen zon och väntar på fbk skal ta pucken

Inget är rätt längre i denna förening.
Ifk Familjen deluxe.
Har klarat mig bra utan hockey denna tid då många matcher varit inställda.
Tror jag skulle klara det bra en hel säsong faktiskt.
Så, ned i allsvenskan, förhoppningsvis kan det få huvuden ska rulla…

Agne, Ekelund och Hulth MÅSTE bort

Ingen som reagerar på den tacklingen? :open_mouth:

Eller kanske att nån ska visa sig å ta yta, inte gömma sig

”Grabbarna” har gett upp. HVs framtid stavas damlaget och SDHL. Detta sopgäng hör inte hemma i hockeyns finrum.

malmö leder och efter nästa match kommer hv ligga sist. Och man lär inte lämna den platsen denna säsong, frågan är om vi äns om vi kommer vinna en match till denna säsong? Jag skulle inte vara förvånad att HV inte tar fler poäng denna säsong. Vi har en ledning och en taktik som envisas med en taktik som aldrig komma funka

Är bara att ge upp denna säsongen, sen är det återigen dax att vända på stenar och analysera. Gissar att Hult får ett nytt 10-årskontrakt.

Bryt med Sandin. Han kostar ju mer än än det smakar.
Men så jävla idé fattigt det är i offensiven. Händer ingenting.

Same shit. Hv spelar som kärringar. Punkt.
Efterblivet att gå på gym och träna, när de inte tänker använda fysiken sen.

Mesigt HV!

Det enda som ev. räddar HV i år är att man stänger för nedflyttning. För föreningen kommer inte klara detta på egen hand. Läget är värre och mer allvarligt än det någonsin varit. Hur ska ett gäng legoknektar helt utan klubbhjärta, men med an jävla massa outs, rädda upp det här?

Inte en chans om ni frågar mig. Ingen bryr sig om HV. Bara vi fans. Och det kommer inte rädda säsongen.

Hv har skjutit 13 skott på 3 perioder. Smaka på den.
Är de konstigt att vi inte vinner några matcher.