Omgång 14: HV71 - Brynäs IF

Ja, det är inte lätt för spelarna att veta vilken nivå som gäller. Tedenby åker på en tveksam i första slashing , strax efter 2-2 målet så slår Brynäsaren nästan klubban ur händerna på en HV kille så det skapas en möjlighet. Blir inget…alldeles för ojämna domarinsatser

Sluta jinxa

Härligt laine

Jinxvarning!! Nästan 5 min kvar ju :open_mouth: :open_mouth: :confused:

Hur länge kan vi ha en första center som inte gör mål ?

Sant ; (

PW…blir livrädd varje gång…

Samma här. Har inte sett han så ur balans som han är nu. Ohärligt som fan.

Vilken spelare han kommer bli om allt går rätt hans väg, den där #82.

HV vinner en andraperiod. Kors i taket :astonished:

Verkligen. Förra säsongen tyckte jag han var stark men alldeles för långsam.
Han ser mycket bättre ut nu. Lite som Thörna faktiskt.

Passar på att hylla Teden och Sandberg i detta inlägg också, så är det gjort.

30 mil är lite saftigt att ta sig mer än ett par ggr per säsong :confused:

Vi leder med 4-2 men inte en enda gång denna säsong harbjag varit så orolig inför en tredje när vi leder med 2 mål…
PW är oerhört svag, de är livsfarligt varje gång Brynäs är i anfallszon och han tappar puckar och är osäker som fan i målet…
Nä denna match är långt ifrån avgjord och tror vi behöver göra 2 till för att vinna.

Har varit på lite matcher förr i tiden men helt ärligt tycker jag man får bättre inlevelse på TVn. Man ser mycket mer och i arenan finns ingen kommentator som jag tycker tillför mycket inlevelse i matchen. Men det är klart hade jag bott i Jönköping hade jag förmodligen gått på mycket fler matcher för lite omväxlings skull. Bor cirka 10 mål ifrån och kunde gått på fler matcher men är nog lite för bekväm och just ovan nämnda anledning. sen har vi kostnaden också som jag faktiskt inte har råd med som arbetslös just nu. nån match eller 2 kan jag gå på men inga mängder. blir väl nån match eller 2 per säsong i kinnarps annars är det oftast när jag väl går på nån match när man möter Linköping som ligger på nära håll.

Eh, missade du kvartsfinalserien mot Skellefteå i mars…?

PW spelar alldeles för mycket. Förra året stod han 84 procent av matcherna i SHL (slutspel inräknat) och i år har han stått 77 procent. Alldeles för mycket om du frågar mig. PW verkar inte ha den mentala biten att stå kväll efter kväll. Avlasta honom för Guds skull. Det kommer gagna både honom och HV.

Lite ot men kollar studion o visar Lindholm knävidring o fy fan…

Bif har steppat upp. Viktig räddning av PW.

time out???

Tuff start på tredje

Nu var ju inte jag med på listan och inte “uthängd” som media skulle kalla det, men här har ni en som endast ett fåtal gånger varit i Kinnarps Arena. Jag bor ca 30 mil därifrån nuförtiden och har inte direkt möjlighet.
Rosenlundshallen däremot var jag i ofta, speciellt under åren med säsongskort.

Engagemanget är det dock inget fel på. Jag följer HV via tv:n och missar sällan en match.
En riktig soffcoach med andra ord.
Kan allt bäst, vet allt och har tillgång till både grogg, kommentatorer och repriser.
Det funkar det med, haha.

Nu vet ni det… :slight_smile:

Spel mot ett mål i tredje och tyvärr fel mål! :open_mouth: