Omgång 14: HV71 - Brynäs IF

Jag har två små barn varav det ena snart kan haka på pappsen till Kinnarps

Jag har haft säsongsplatser i många år men inte lika smidigt nu med familj, är dock inne på en del fortfarande, och skriver här då också :slight_smile: Bra Borgman!!!

Som du såg så skrev jag att nån av Er måste väl bo i närheten. Men du har ju ett giltigt skäl i alla fall :slight_smile:

Gott, gör honom till HV supporter :slight_smile:

Jag bor ca 5km från Kinnarps. Jag ser mellan 5 och 10 matcher per säsong (inkl försäsong) live och ja - det är mycket roligare. Men jag har barn (med en massa aktiviteter) samt ett jobb som gör att jag är borta ganska mycket och därför inte kan se matcherna varken på tv eller live. Med tanke på säsongskortspriserna så tycker jag, som den smålänning jag är, att det är för dyrt med tanke på att jag bara kan se Max 15 matcher på plats per säsong.

Framåt är HV vassa men till skillnad ifrån dom första matcherna är man lite osäker bakåt. Känns som man inte lita på målvakterna och det med all rätt ibland. Efter Örebro machen så hände något

Arla!!!

4-2

De kommer bli omtalat detta mål pga tacklingen

Såg ju ut som Brynäsaren åkte in i Thörnberg?

Kanske inte tacklingen i sig utan den höga klubban som gör att han krocka med Thörnberg

Han är låg o tar i huvet inget matchstraff i min bok men de var en solklar interferens tycker jag

Alltså. Domarnas insats i denna match är fan pinsam.
Visst, det blir ju roligare hockey och så, men att missa hakningar, interferens och offsider är… bara pinsamt.

Ser inte heller nåt konstigt i situationen, såvida det inte var en hög klubba. Lite svårt att se om det var det. Annars måste det bara ha tagit illa, för det är ju brunsnoken som kör in i Thörnberg som du sa.

Domaren saknar iaf visselpipa idag…trodde inte man fick hålla fast klubban…

Hansson på G? Han har vart bra i 2 här

Vänta lite nu…vinner vi andra perioden ?

Inte en puck limmar PW! Retur hela tiden! Snacka om att det blir hönsgård i egen zon då!

Trendbrott i 2:a perioden. Viktigt att ta med sig in i uppehållet och till kommande matcher. Må det hålla i sig nu de sista 5 minuterna

Domarna är rent ut sagt pinsamma idag åt båda hållen, men jag klagar inte nu i alla fall :smiley:

Laine gör sin bästa match för säsongen