Omgång 14: HV71 - Karlskrona HK

[size=150]HV71 - Karlskrona HK[/size]

Det blir nog många juniorer som spelar med a-laget mot
Karlskrona eftersom HV71 är extremt skadedrabbade. Och en
avstängning på C Persson som grädde på moset blir nog kännbart
för HV. Men kämpa HV BLÅ!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Enkel vinst. Dekman säger 7-1 Tedenby så det så…

Själv är jag inte lika säker. Luktar Rögle matchen lång väg tyvärr.

Bara att blicka framåt.

Spelet ser stundtals riktigt bra ut, juniorerna gør det riktigt bra. Skador får vi alltid, avstængningar får vi också alltid.

Någon som har telefon nummer till utdelningen? Vill gærna snacka med vederbørande. Av 382 skott på mål har bara 30 gått in, skræckinjagande 7,85%.

Tacka fan att KHK har urusla 5,37%.

Så om bægge lagen avlossar 30 skott gør vi 2,5 mål, KHK gør 1,5 mål. Men vi har bara ett litet problem med den formeln. KHK slæpper inte in mer æn 2 mål i snitt per match, dock slæpper vi in 2,5 mål i snitt.

Blir væl 2-2 efter full tid och vinst på straffar.

Som alltid tippar jag dock 7-1.

Inte långt ner till bottenplatserna så viktigt att knipa nån poäng idag men så länge vi inte får några nya skador eller avstängningar så är det en vinst i min bok.

:laughing:

Elliott är uppenbarligen inte clearad för spel än…synd.

Wännström in är perfekt men istället tappade vi Ullström. Känns som att det återigen kommer att bli tufft. Hoppas att junisarna kan steppa upp ordentligt som dom gör ibland. Då blir det vinst

Kommer nog bli en mycket målsnål match ikväll. Undrar om vi kan dyrka upp KHKs försvar med så många kreativa spelare borta?

Som obotlig optimist tror jag att vi kommer att vinna den här matchen. Det kommer inte att bli vackert men jag känner verkligen Rögle-match vibbar. :smiley:

Det finns alternativ till att dyrka. T ex bryta och spränga! Mitt förslag: spräng! Det är mycket roligare! :wink:

Hahah, ja det kanske vore nåt. Dessvärre så tror jag inte HV har det i sig heller just nu, med tanke på alla skador.
Näste man på skadelistan är för övrigt David Gustafsson.

Men va i helvete???

Å herrejösses! Ja det här tar visst aldrig slut. Då är det upp till bevis för de få A-lagsspelare som är kvar i truppen. Söte Jesus alltså…

Alltså nått måste man göra fel för man får så otrologt många skador, har pågått ett bra tag också (undantag förra året)

Bjussar på en biljett ikväll. Vem vill ha den?

Förstår jag rätt så står PW ikväll. Intressant…

Sorry för den korta ansatsen…

Björn Geijer kommenterar matchen. Håller Björn som en av dom bästa, inkl Jsödras matcher.

Få se om jag skäller ut en imorgon, beroende på slutresultat :wink: (båda sönerna går i samma klass)

Fan va gött å va på plats.

Det blir inte lika många cyber-A’n idag.

:laughing:

Cyber-a eller ej, skrivs så det ryker ändå så ni kan hålla sånna som mig uppdaterade på vad som händer i matchen :wink: