Omgång 14: HV71 - Linköpings HC

Ni som inte köpt biljett, skäms på er! Nu om någon gång behöver laget vårt stöd!

Hata lhc

Vinst 6-2!!!

Nu jävlar SKA det lossna! Tippar 4-3 till Hv

Hoppas vi ses i KA, nu behövs vi!

Det vänder idag 4-1. oxybet.se/hv-71-vs-link214ping/e/4236334/

Är det något vi (LHC) är kända för så är det att vara laget som andra lag vänder sina negativa trender mot. Vet inte hur många gånger jag har fått uppleva att " Det lossnar för en skyttekung" eller att “han gör sitt första elitseriemål” eller “han spikar igen i målet i sin blott andra elitseriematch” bla bla…

Vi har egentligen spelat bra en match denna säsong i spel 5 mot 5, (Leksand borta) Resten av matcherna har vi vunnit på grund av ett powerplay som varit sinnesjukt effektivt.

För att visa det hela med lite statistik så har vi 7 raka förluster i spelet 5 mot 5, det är ju för fan HV klass :wink:

Jag tror att HV vinner med 5-2 idag, men hoppas jag har fel :imp:

Ha de!

Inatt drömde jag att det stod 3-1 till HV i början av tredje perioden ikväll, så det tror jag på stenhårt. Slutresultat 4-2, sterling sätter en, likaså Rajala.

Som tidigare nämnt, skäms på er som ej köpt biljett! Idag visar vi vårt stöd, alla till KA! KÄMPA HÅVE!

Låter ju lovande :slight_smile: Men vi har en vana att ge pucken till motståndaren i vår egen zon denna säsong så kanske en chans för er att förbättra er 5-5 statistik lite. Den som lever får se

Tror dessvärre det är många “vanliga” som tycker att det inte är värt priset på en biljett kontra det spel HV visat upp, hade HV varit smarta skulle de ha sänkt priset för att till varje pris fylla arenan helt

Älskar Jämtins inställning till matchen ikväll.

Vad tycker du att ni ska se upp med förutom deras powerplay? - Inte ett skit, vi ska bara ut å köra över dem!

Ta er till hallen nu. Vi ska vända det här!

hata lhc

Så pratar en medgångsupporter. STÖTTA HV I MED OCH MOTGÅNG!

Säger inte att jag är sådan, bara att det kan finnas folk som tänker efter en extra gång när biljettpriset är så pass högt som det är, jag står bakom HV71 i ur och skur

Haha, om man för ett ögonblick får lov att skratta åt allt elände måste jag säga att denna logga var jäkligt klockren.

Vissa tror på vändning och det är inget fel med att tro och hoppas men ärligt talat. Vad finns det som talar för att det skulle bli bättre idag? Jag vill inte låta negativ men jag menar bara att laget mentalt är på samma ställe om inte ännu djupare under isen än där man var inför förra matchen, och förra igen. Det behövs någon mental förändring för att vända skutan.

Jag tycker att det börjar bli dags för Stille att vara lite mer öppna om vad problemet är och vad dom gör för att lösa det. Det senaste man hörde var bara att “vi har gjort vissa felbedömningar”. Vad syftade han på då och vad är planen för att lösa det? Man behöver inte hänga ut någon men i gennerella termer borde man ju kunna precisera varför spelet ser ut som det gör.

Jag tror på en vändning såsmåningom eftersom nästan alla i laget underpresterar men jag ser inte det hända idag. Hoppas jag har fel.

En seger med lite “tur” och “medstuds” kan ändra på det

Kedjorna från värmningen:

Jämtin - Strandberg - Nilson

Carlsson - Karlsson - Rajala

Sterling - Krog - Beach

Bengtsson - Johnsson - Lindström

Backarna var samma som senast.

Hahaha kände exakt samma sak när jag såg Jämtin säga det.
Nu vänder det, HV!

Har goda vibbar idag, tror på 4-1. Målskyttar: Nilsson x 2, Sterling och Rajala

Känns som det är läge för seger idag, speciellt när det verkar som om Magnus Johansson inte kommer till spel. Tror inte vi klarar en förlust till på raken, trots att det är nära ett uppehåll kommer det nog hända saker under helgen i så fall.
LHC känns inte så stabila utan som ett mittenlag som lever på förstafemman och sitt PP. Nu när deras kanske viktigaste spelare, 40 år!, är borta är känslan att vi borde kunna vinna en sån match. Fast det har man iofs tyckt tidigare för att bara bli besviken senare.
Ser redan fram emot matchen mot FBK nästa vecka, live på CMore Sport och sista matchen innan uppehållet, lite som en avgörande slutspelsmatch faktiskt. Två matcher innan att klara av först och ta poäng i.