Omgång 14: HV71 - Linköpings HC


OMGÅNG 14 2013-10-18 19:00

Läget i HV71:
Sjätte raka förlusten! Det blev en händelserik förstaperiod där HV71 inledde matchen piggt och nye Toni Rajala såg rapp ut på skridskorna. Luleå tog över alltmer. Linus Klasen hann med att missa en straff innan Johan Fransson skadades olyckligt. Riley Holzapfel hade spelat klart. I periodens slutskede lyckades Luleå sätta både ettan och tvåan bakom Gustaf Wesslau. Niklas Olausson satte 1-0 efter drygt 18 minuter och i periodens allra sista sekund styrde lagkaptenen Chris Abbott in 2-0. Luleå vann komfortabelt och slutsiffrorna skrivs till 5-2. Till matchen mot LHC är Sterling tillbaka.

Skadelistan:
Johan Davidsson(långtidsskadad)
Mattias Karlsson(långtidsskadad)
Ted Brithén

Avstängningar:
Riley Holzapfel (3 matchers avstängning, 17.000:- böter)


Toni Rajala gjorde en helt ok insats.

Läget i LHC:
Powerplay var Linköpings segervapen igen på hemmaplan. Efter en riktig urladdning i tredje perioden säkrades tre poäng mot Örebro. Jonas Junland och Per Arlbrandt gjorde LHC´s alla mål och slutresultatet skrevs till 5-2.
Frågetecken finns för backveteranen Magnus Johansson som fick en smäll i senaste matchen.


Jonas Junland stod för 2 utav målen i kvällens match.

1 Skellefteå
2 Luleå
3 Växjö
4 Frölunda
5 Linköping
6 Brynäs


7 Örebro
8 Modo
9 Leksand
10 AIK


11 FBK
12 HV71


Info och lineup kommer under matchdagen

MÅLVAKTER

32 Gustaf Wesslau (GK)

1:A FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
23 Sebastian Strandberg (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

2:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
22 David Petrasek (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
17 Toni Rajala (RW)

3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
5 Johan Larsson (RD)
79 Johan Lindström (LW)
9 Jason Krog (CE)
8 Kyle Beach (RW)

4:E FEMMAN
28 Anton Bengtsson (LW)
21 Johan Johnsson (CE)
16 Filip Sandberg (RW)

Är till 75 % säker på att det kommer stå en ny coach i HV:s bås den här matchen

Snälla. Fixa en dagbok eller öppna ett dokument på datorn där du kan skriva dina tankar om att HV71 ska byta coach, osv… Tror att alla vet att du vill och 95 % håller säkert med dig, men måste du verkligen skriva det hela tiden och överallt?

Jag tror att detta är en väldigt bra chans för HV att börja knipa poäng.

Luleå borta är en svår match & vi saknade både Sterling & Brithén, två av HV:s få spelare som gjort “bra” ifrån sig.

Rajala såg bra ut för att vara första matchen sedan juni & jag hoppas att han går in med en sån j*vla energi och spelglädje under de träningar som återstår innan fredag att hela laget får växla upp en växel för att hänga med. Jag hoppas lite finsk sisu kan väcka gubbarna ur dvalan.

sv.wikipedia.org/wiki/Sisu

Jag är fortsatt positiv när vi har hemmaplan, mot ett Linköping som absolut inte känns som omöjliga att slå.

Kom igen nu HV!! Dags att växla upp!

Jag tycker det börjar bli småkul, speciellt då han tycks skaffa fram siffror på saker och ting nu, vad får du 75% ifrån Pawhlen? Låter mest som en känsla än en statistiskt grundad åsikt.

Till matchen, senast knäckte Silvers PP oss, men 5-5 spelet har jag för mig vi vann. Enkelt, spela 5-5

Riley avstängd så han kan vi redan nu bocka av…

Det är komiskt att se “Where the passion is” högst upp i matchtrådarna numera, ingen skugga skall fall över dig dock Keno för det är ju så bilden ser ut, men det börjar bli så pass ironiskt att man nästan grinar :cry:

Verkligen, HV:s ledning verkar ju bara nonchalera sitsen man är i just nu

Min tanke kring uppställning, såga mig inte nu men vill ändå delge hur jag skulle vilja testa laget

MÅLVAKTER
Gustaf Wesslau (GK) 32
Jonas Gunnarsson (GK) 37

1:A FEMMAN

Elias Fälth (LD) 33
Jesper Williamsson (RD) 27
Marcus Nilson (LW) 4
William Karlsson (CE) 71
Andreas Jämtin (RW) 91 (in och gröta framför mål)

2:A FEMMAN
David Petrasek (LD) 22 BÄNKAS?!
Oscar Fantenberg (RD) 6
Toni Rajala (LW) 17
Jason Krog (CE) 9
Filip Sandberg (RW) 16

3:E FEMMAN
Johan Larsson (LD) 5
Stefan Johansson (RD) 73
Kyle Beach (LW) 8
Johan Johnsson (CE) 21
Patrik Carlsson (RW) 72

4:E FEMMAN
Sebastian Strandberg (LW) 23
Johan Lindström (RW) 79
Anton Bengtsson (RW) 28

Brithen och sterling ska väl va med nästa match?

Jag räknar faktiskt dem som skadade då hjärnskakningar kan vara så lurig.

Men visst om de ska vara med så tänker jag lite annorlunda.

Kan lägga ut ett förslag med de medräknade senare

Jag håller med dig fullständigt. Blir det inte ändring efter denna matchen får jag göra en egentillverkad logga med texten: Where IS the passion ?? :unamused:

Själv sätter jag den siffran till 36,73%. Om vi nu ska spekulera.

Det var spekulation ja, Fricks uttalande i tidningarna tidigare idag gör det ännu mer oundvikligt för varje minut som går

Ask, and you shall receive.

Det tog emot att göra den, men hönsgården i egen zon har jag tröttnat på så jävla mycket nu, VAKNA FÖR I FAN!

3 HV förluster till och jag får tillbaka pengarna jag slösade på att köpa csports.

Se där ja, jo förstår att det tog emot. Hoppas slippa använda den som sagt.

Klarar man av att stänga ner LHCs förstakedja har man kommit långt. Deras resterande tre kedjor är inte mycket att hänga i granen.
Om Pettan, Beach och Jämtin klarar av att hålla sig från båset också så är det ytterligare ett steg i rätt riktning.

Sen måste ju självklart HV vilja vinna denna matchen och se till att vi gör mer mål framåt än bakåt.

Om vi lyckas hålla oss borta från utvisningsbåstet så tror jag hv vinner. Linköping leder powerplayligan överlägset. Förra matchen mot LHC gav hv bort segern i pp.

HV71 kommer efter denna , saik och fbk matchen ha ett ganska långt uppehåll. Det kan lova gott för föreningen. Tror även att det är då huvuden kommer att rulla (om dom nu inte visar på ett övertygande sätt dom kommande 3 matcherna , lhc, saik, fbk). Men som sagt, tror ledningen låter allt vara orört tills matchen mot FBK är spelad. Efter den matchen kommer det hända nått om inte resultatkurvan visar en uppåtgående kurva.

Uppehåll från: 23 Oktober - 30 Oktober för HV71.