Omgång 14: HV71 - Linköpings HC

W:KARLSSON!!!

LHC försvarar sig som HV gjort innan :smiley:

Vi kan tacka Bäckman och Kolarik för extrahjälpen :smiley: :smiley:

Må bara ha gått en period. Men efter en rätt skit dag och mycket plugg så är det nära till glädje tårar. Håll detta nu!!

Dom här killarna i dom blåa tröjorna, vilka är dom? Dom har jag inte sett på hela säsongen! :smiley:

Verkligen, HV71 har inte åkt så här mycket skridskor på hela säsongen :smiley: :smiley:

Det ska vara en FINNE i HV71 vad jag saknat dom :exclamation: :exclamation:

Underbart och Davidsson står i båset. Roligaste i period paus måste ju ändå vara kommentatorn som snackar med Rajala. - " Can you tell us about the first goal in HV TRÖJAN " :smiley:

Jajamen, den killen kommer bli en publikfavorit i Kinnarps, påminner en del om Tedenby både spelmässigt och storleksmässigt :slight_smile:

Sa han inte nåt typ: shall we titta på the goal nu

Go svengelska på Anders Fredriksson i intervjun med Rajala :wink:

BRA period. Rätt steg i rätt riktning. Lång väg att gå, fortsätt att tugga på nu boys.

Utöver att HV gör en grym period så vill jag plussa till publiken, dom är som en “sjätte spelaren” på planen. :slight_smile:
Men lååångt kvar, nu måste vi kämpa så himla mycket mer när LHC nu kommer att jaga.
Kämpa HV!

Absolut, Roger Melin lär ha gett sina spelare en rejäl utskällning nu i pausen så räkna med ett “nytt” LHC i andra perioden

Bra kämpat Hv! Kul att se Rajala! skitfin energi! 40 minuter kvar att kämpa på. :mrgreen:

Jämtin jobbar fram en utvisning, han har varit grym idag

Och bara för att jag skrev det åker han ut själv :blush:

Riktigt bra hittils.Men var tog pettans skott vägen?Tyvärr sämsta backen i hv just nu och kopmmer få sitta på bänken när det kommer lite nya spelare.Men som sagt riktigt bra hitills bara dom jobbar 100 hela matchen

Kan det månne vara så att Bäckman är vår nya back?!

VI måste hålla emot nu, 1-2 för dem kommer göra HV nervösa