Omgång 14: HV71 - Luleå hockey

Pinsamt

Ser riktigt illa ut. Luleå spelar. HV tittar på.
Hoppas på en rejäl utskällning i paus

allsvenskt lag mot ett bra shl lag.

Matchens första utvisning??? Trodde vi varit 2 man mindre hela perioden? :open_mouth:

Ja, det håller jag med om och har tyckt hela tiden. Fyll på uppifrån. Skär bort nedifrån. Pinsamt låg kvalitet på vår bredd.

Det lär det bli! Man skämmer ju ut sig…

Nog för att laget är klent, men detta är ju löjligt dåligt. Vad är ens planen? Ge plats och hoppas att någon står ivägen för eventuella skott och med lite tur göra ett slumpmål?

Har hoppats på någon av dessa två åtgärder nästan lika länge som dig. Främst när det gäller Norberg. Har flertalet gånger tänkt att “förlorar man idag finns det väl ingen möjlighet att de inte agerar”. Men, man vet inte vad man ska tro. De verkar vara ett gäng ja-sägare som vägrar sluta stryka varandra över ryggen.

Så här får det inte se ut på hemmaplan när man spelar i denna föreningen. Det borde vara den naturliga kravställningen. Då måste man ha ledande spelare som varje byte påpekar detta och visar detsamma på banan. Vem/vilka skall det vara?

Ja ni mina vänner detta ser verkligen fruktansvärt illa ut.
Något radikalt måste verkligen hända väldigt skyndsamt annars rinner säsongen ifrån oss.
Går inte att gå runt och hoppas på stt andra lag ska förlora sina matcher en hel säsong.
Förresten vad hjälper det när HV71 är såhär fruktansvärt dåliga.
Detta lag än nof fanimej ännu sämre en laget som åkte ut.

Nu räcker det. Är Tommys uppgift att få grabbarna att åtminstone se lite intresserade ut när det är match. Känns som han tappat omklädningsrummet… Energinivån är noll och intet.

vad är det alla står o väntar på?? att någon annan ska göra något??? att martin thörnberg ska plötsligt dyka upp med johan davidsson o spela? känns som ingen vågar ta något beslut utan står o glor som yra höns

Första matchen jag missar…gör tydligen inget…

Har man tagit timeout en enda gång denna säsong? Ser man inte vart det är på väg efter 0-12 i tekningar liksom?

När HV någon enstaka gång kommer in i anfallszon kastas bara puckfan ivärpå måfå!
Passningat ut i tomma intet.Istället för att lugna ner spelet och invänta ett bra läge.

När målen föll var det nog det sämsta jag nånsin sett ett SHL-lag prestera.

Att i försvaret titta puck i match efter match och glömma spelare .

Så gör man samma igen och igen.

Är det accepterat av ledningen?

Obegripligt. :frowning:

Satt och retade mig på att hockeyn krockade med premier league idag, men det känns rätt bra nu!

Såg ni Petersson intervju innan matchen? Han tyckte det va rätt tråkigt att spela i SHL just nu är vad jag kunde utläsa av den. Vilken han visar på banan med.

Just nu borde Davidsson Miele Davidsson va vår förstalina dom skapar mest framåt.

Nubben har saboterat denna föreningen i dess grundvalar och styrelsen sitter bara och tittar på. Fy fan.

Oj vad vi är dåliga på precis allt!