Omgång 14: Örebro HK - HV71

[size=150]Örebro HK - HV71[/size]

Örebro borta väntar för HV71 på torsdagskvällen. Det skulle
sitta fint med en tre poängare till i den jämna tabellen.
Didrik Strömberg har fått hjärnskakning och spelar inte mot
Örebro men Nils Andersson är därimot tillbaka.

jp.se/article/hv-backen-dra … nskakning/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Upp till bevis nu. Vid förlust ikväll så betyder segern senast mot Brynäs knappt något.
Nu gäller det att visa att segern hemma i tisdags var början på en uppryckning. Viktigt att osynliga spelare fick leverera. Hoppas spelare som t.ex Ljung tar för sig mer nu och finns med i målprotokollet efter kvällens match också. Vi behöver 2-3 segrar på raken för att sudda bort “vinst ena kvällen, förlust den andra” stämpeln.

Sanny Lindström skrev en väldigt bra spalt om HV71 i hans senaste HISS/DISS. Den borde läsas av alla. Delar den i slutet.

Jag känner mig positiv till kvällens match och tror att vi vinner med 4-2. Grabbarna vill visa oss fans och hela hockey Sverige att vi kan vinna 2 matcher på raken.

Och angående att jag känner mig positiv till kvällens match och att jag tror på seger, så ja, ni läste rätt :laughing: :smiley: :open_mouth: :smiley:

Sannys diss:

Källa: expressen.se/sport/hockey/b … ch-dissar/

Nästa gång ska vi se till att hamna på Sannys HISS!

[size=150]FORZA HV71[/size]

Bra skrivet Håvvee71. Jag håller med dig.

Also: Nils A tillbaka i förstafemman. Så? Var han aldrig petad eller har han jagat livet ur sig denna vecka för att gå från pet till första backpar?

Missade förra matchen. Ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut ikväll…

1 skott 1 mål…suck

ETT Skott på mål och ETT mål FAN :imp:

fan första skottet på mål, bra start annars av HV

God natt. Hv för matchen men får ej fram några målchanser Örebro behöver ett läge o gör direkt mål. Nä nu faller vi ihop igen

Vi brukar ha svårt för Örebro. Vidare så är vi inte speciellt bra just nu. Hur tacklar vi underläget i denna matchen tro? Som mot Brynäs eller som vanligt.

Ser ut som det brukar, mest bök i sarghörnen :slight_smile:

Jag önskar att Hv lär sig skymma målvakten som de flesta andra lag gör.

Det är en sak som Hv inte gör särskilt ofta vilket är rätt märkligt egentligen …

OPTIMISTEN HAR TALAT :exclamation: :exclamation: :exclamation:

Ytterell ger bort pucken gratis, nära att ge 2-0 till Örebro

han ville väl ha en assist till :smiley:

Ytterdräll…HV äger spelet men skapar ju bara småfis

Lugn. Jag har inte startat matchen ännu. Det vänder när jag fått på iPad:en

Realisten

Örebro har 3 giftiga målchanser o 1 mål. Vi för matchen men vi lägger ofarliga skott från hörnen och blå linjen utan skymning o hoppas på de bästa. De vinner vi inga matcher på men detta är Lindbom hockey när den är som bäst

Ytterell är alltid målfarlig - bakåt…

Kommer aldrig fatta hur man ka ha defensiva experter i 1 Pp

Ytterell och Lauridsen som PP backar. För helvette Lindbom.

Nisse Andersson måste vilja fly från HV snart.